Wat is er nieuw

Biotoop?bak stekelbaarsjes

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Miel
  • Startdatum Startdatum
M

Miel

Guest
Hallo beste visliefhebbers,

Ben nieuw hier op dit forum. (zie even voorstellen) Ik wilde stekelbaarsjes gaan houden, wat is hun ideale aquarium bak? Ik ga ze houden in een bak van ongeveer 30 bij 20 bij 10 hoeveel kunne3n daarin


Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Gr, MIel
 
Ik moet mijn voorgangers allebei gelijk geven.
 
Yep, laat die stekelbaarsjes maar lekker waar ze thuis horen, in de sloot.
 
Heb ook nog een 25 liter, wel wat minder fmooi, maar daar kanwel iets in?

Gr, Miel
 
Ook een 25 liter is te klein. Dit warmt ook veelte snel op voor de diertjes, die je vrij koel moet houden.
 
80 cm minimum bakmaat voor een paartje. Stekelbaarsjes zijn trouwens geen beginnersvissen ... Ze zijn zelfs moeilijker te houden dan veel tropische soorten.
 
Miel zei:
Heb ook nog een 25 liter, wel wat minder fmooi, maar daar kanwel iets in?

Gr, Miel

Zou er garnalen in houden.
Krijgen die kleintjes, kan je er nog wat aan overhouden.

Citroen garnalen. enz.
Kijk op www.Marktplaats.nl bij garnalen.

En of op www.GEK.nu
 
Ahum, heb is over het houden van driedoornige stekelbaarsjes gelezen, en las dat ze simpel te houden ziijn. andere jaren heb ik ze goed gehouden tot de winter kwam, door iedere dag een paar gedroogde muggenlarven te geven....
 
DRIEDOORNIG (zijn heel klein)
 
Hallo beste reageerders!


Wat maakt het houden van driedoornige stekelbaarsjes moeilijk en wat is de prijs voor garnalen dan?

Gr, Miel
 
Ligt aan de soort, je hebt ze voor vele tientjes per stuk maar ook 50 cent per stuk, of via marktplaats voor niets op te halen.
Denk aan vuurgarnalen.
 
Trouwens, ook garnalen in 6 liter raad ik af.. ga je niet lang gezond houden.
6 liter is meer voor kikkervisjes of zo 😉
 
Nog een suggestie voor zo'n mini-bakje.. 😉
Indische wandelende takken.. kosten geen drol, en zijn ook fascinerende dieren, hebben weinig zorg nodig, al zijn er wel een aantal belangrijke spelregels.
Google maar 's.. kom je leuke kleine bakjes tegen met deze dieren.
 
Ook wandelende takken zou ik er niet inhouden. Heb die hier in een 60x30x30, de eerste bak waar ze elkaar met rust laten. Ze leggen eitjes bij de vleet en 3 maanden nadat ze beginnen met eitjes leggen heb je verschrikkelijk veel jongen (wandelende takken zijn dieren die zichzelf bevruchten kunnen. Vrouwtjes die zichzelf bevruchten krijgen enkel vrouwtjes, vrouwtjes die gepaard hebben met een man krijgen mannetjes �n vrouwtjes. Maar omdat het niet nodig is zijn de mannen erg zeldzaam en kun je die eigenlijk niet krijgen)
 
Bedankt voor jullie reacties, Maar ik herhaal mijn vraag: wat naakt het houden van stekelbaarsjes zo moeilijk, ik heb op verschillende paginas hierover gelezen, (driedoornig) en ze worden zelfs op school gehouden en over staat: makkelijk te houden....
 
Het gaat niet om de stekelbaarsjes, maar erom dat het water nauwelijks is goed te houden in 6 liter en dat de ruimte gewoon extreem beperkt is.
Zou je een 60 liter bak -bv.- hebben zou het een heel ander verhaal zijn. Er is zelfs een forumlid met een ca-60liter-biotoop-aquariumpje voor stekelbaarsjes!
 
Miel zei:
Ahum, heb is over het houden van driedoornige stekelbaarsjes gelezen, en las dat ze simpel te houden ziijn. andere jaren heb ik ze goed gehouden tot de winter kwam, door iedere dag een paar gedroogde muggenlarven te geven....

Wat zeg je hier??

andere jaren heb ik ze goed gehouden tot de winter kwam????
Waarom vraag je het nu dan?

Wordt er gezegt,dat die bakjes te klein zijn.

Stekelbaars wordt 6 cm. hoe moet hij dan zwemmen?
 
Een driedoornige toch niet??? Maat misschien zijn er nog belangrijke dingen voor de inrichting van de bak. Hier heb ik me de anderenjaren nog niet mee bezig gehouden. Maar wel vreemd dat ik wel goudvissen in die 25 liter kan houden...
 
Helaas beste Miel, ook goudvissen kunnen niet in een 25 liter bakje.
 
Gewone Goudvissen wensen een vijver en sluiers een bak van 120cm en minimaal 50 liter per vis.

Dit kan het beste in je kleine bakje. 😉

bos-gemengde-tulpen-groot.jpg
 
Ik heb mierenkolonies😉
 
Miel, vanwaar je reacties steeds?
De mensen hier geven je hele goede adviezen en hebben het beste met je voor.
Wij hoeven niets aan je te verdienen dus onze adviezenzijn in jouw belang maar vooral in het belang van de vissen.
 
Sorry,je hebt gelijk, ik koop wel een 80 cm bak, zo bedoelde ik het niet....

Mijn excuses

Gr, Miel
 
Ik kan me voorstellen dat je het vreemd vindt dat ik hierover een topic aanmaak, terwij,l ik ze andere jaren tot de winter goed heb gehouden.

Maar toch, dat hoeft nog niet zeggen dat je ze ook goed gehouden hebt, toch? 😉 Dat is net zoiets als goudvissen een jaar in een 25 liter bak houden.
 
Je hoeft geen aquarium te kopen voor je stekelbaarsjes. Neem een schep en graaf een flinke vijver in de tuin. Goed voor de spierballen en veel beter voor de stekelbaarsjes. Met een beetje geluk komt er gezelschap van salamanders en van kikkers naast natuurlijk allerlei insecten.
Stoeltje er naast zodat je vaak kan genieten van je stekelbaarsjes en andere levende have.

Hobbygroet,
Jos Hut
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan