Biotoop Beginnen


F

fisherman friend

Guest
Beste allen,

ik ben nu reeds een jaar of 2 fanatiek aquariaan met niet alleen liefde voor vissen maar een diepgewortelde passie. Ik ben in het bezit van meerdere aquaria, waarvan 1 leeg staat. Dit is een middelmatig bakje van 60x30x30cm.

Hier wil ik graag een klein biotoop in beginnen, maar omdat dit mijn eerste echte biotoop is heb ik geen idee waar ik moet beginnen. Ik zoek iets met een balans tussen stenen en planten in het aquarium gezien ik een nog een hoop stenen heb liggen. Met hout heb ik geen ervaring.

Is het mogelijk om met deze grote een biotoop te beginnen? En met deze voorkeur wel biotoop zou dan het beste zijn? Qua vissen wil ik graag een paar bodemvissen en eventueel nog een koppeltje of harem om mee te kweken. Ook ben ik gek op garnalen en kreeften.

Waar mijn vraag eigenlijk op neerkomt is als volgt:
Is er een biotoop dat bij mijn wensen past, en zo hebben jullie tips qua visbestand en inrichting?

Met vriendelijke groet,
Alex.
 
Welke vissen vind je mooi? Wil je donker water of helder water?

Je hebt Zuidamerika maar je hebt ook rio ....., een rivier in ZA.

Garnalen, dan zit je toch snel richting Azie.

Garnalen, scholen visje, Azi� planten en hout.
 
Om te vragen welke vissen ik mooi vindt is natuurlijk als aan een vrouw vragen welke schoenen ze mooi vindt ;p
Maar mijn oog is gevallen op de rasbora galaxy en de rasbora brigittae, erg mooie visjes en zeer klein wat ze uitermate geschikt maakt voor mijn bakje. 1 Ding dat zeker is is dat ik er een groepje kuhli's in moet hebben, dus een zandbodem erin neem ik aan?

Verder heb ik aan planten nog niet zoveel tijd besteed gezien dit voor mij afhangt van wat voor vissen ik erin doe. Wat denk je van veel planten en mos voor de garnalen?

Lijkt dit een goede combinatie?
 
Kijk eens op Google afbeeldingen.

Vul daar garnaal aquarium inrichten.
Kust en te keur. bakken.
 

Terug
Bovenaan