Wat is er nieuw

Biotoop Ph 6 Maanvissen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aquarialist
  • Startdatum Startdatum
A

Aquarialist

Guest
Beste forumleden,
Mijn bak wordt morgen omgebouwd tot een Biotoop voor mijn F1 maanvissen maar nu zit ik met het volgende...

De aanbevolen Ph voor mijn Santa Isabel's is 6, dit wil ik dus ook bereiken.
Nu heb ik al een proefje gedaan met Turf en dan schiet mijn PH van 7.8 naar 7.1 tot 7.2
Er zit wel maar weinig in, 1 Liter staat voor 80 liter water. En mijn bak is 350 liter.

De grote puzzel voor mij is: hoe bereik ik een PH van 6 zonder dat er een dodelijke dosis aan co2 in mijn bak komt.
Nu heb ik al gehoord dat je met een controller en co2 gas moet gaan werken om zo laag te komen, en dit heb ik ook in huis. Maar na mijn vorige bevindingen is een PH van 6 met een KH van 2 al 200mg/l + co2 in de bak met alle gevolgen van dien.

Iemand ervaring of meer wijsheid hoe ik dit het beste kan aanpakken. Osmose apparatuur komt er ook dit weekend.

Mvg,
justin

Wat is de KH?
puzzel voor mij is: hoe bereik ik een PH van 6 zonder dat er een dodelijke dosis aan co2 in mijn bak komt.
CO2 is voor de planten, nu om de ph ver omlaag te krijgen.😉
Uitleg:
540L Zuid Amerika van funkz

Ps
Ik heb 10 liter aquavital zwartturf gehaald, voor €10,-. Eigelijk een pak voor vijvers, maar in het aquarium werkt het net zo goed.😉

Je zal dan mer turf moeten toevoegen en dat zal ook de kh naar beneden halen.
een PH van 6 met een KH van 2 al 200mg/l + co2 in de bak met alle gevolgen van dien.

Dat is volgens de tabel zo n 50mg co2. Ik zou een contunutest voor de co2 anders halen want die meet enkel de co2 en de druppeltesten nemen ook andere zuren mee.

Is dat ook de Ph bij de kweker?, anders doe je al die moeite voor niets.
Ik zou kijken naar de ph uit de natuur, want het is de eerste generatie na widvang. Het lijkt mij dus niet dat ze optimaal zijn aangepast aan een hogere ph, evolutie gaat over honderden generaties. Of zit ik verkeerd te denken?😉

kan je niet een klein filter halen en hier het turf in doen en deze dan aansluiten op je ph controller zodat hij via het kleine filter met turf je ph gaat regelen.

Als je je PH goed omlaag wil kunnen krijgen zou ik met osmosewater gefilterd over turf gaan werken. Dan krijg je het aardig stabiel.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan