Wat is er nieuw

biotoopbak rond yunnanilus cruciatus

Peter Hartman

Well-known member
Lid geworden
2 mei 2005
Berichten
816
Locatie
Den Haag
Hoi allemaal,

Ik ga mijn bak grondig aanpakken. Het betreft een trigon 350 (zoals misschien wel bekend).

Ik wil mijn visbestand gaan bouwen rond:

yunnanilus cruciatus uit Vietnam.

Hebben jullie wat leuke suggesties uit die regio.

Ik heb bijv. nu nog trigonostigma Espei maar die kan eventueel vervangen worden.

Welke labyrint past erbij? Eventueel een Badissoortje.

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties.

gr Peter
 
Iemand een idee voor een Vietnambiotoop.
Temp. ligt rond de 25 gr.

groetjes,
 
Zou eens op Google afbeeldingen kijken.

Vietnam biotoop.
 
Hoi

@ Bertus: dit levert vrij weinig op.

@ Pol. Sewellia is toch meer voor hillstream?
Daniootjes moeten wat koeler.

Ik heb de yunnanilus al en daar wil ik vissen bij passen. Deze vissen zitten tropisch (25 gr.). Wat zou er bij passen. Knorgoerami is inderdaad een optie. Wat nog meer?


gr Peter
 
Ja snap dat wel, maar de yunnanilus cruciatus kunnen wel wat koeler, voor vietnamese danios is 23-25 geen probleem. Maar een koelere periode hebben ze wel goed aan. Het waren de eerste visjes waar ik aan dacht toen ik vietnam hoorde.

Deze link al gevonden ? http://users.telenet.be/killivissen/reisverslag.html

Dat sewellia's enkel in Hillstream kunnen is ook een visie die ik niet deel. Ik heb ze al enkele jaren, in gezelschapsbakjes, waar ze zelfs kweken. Maar ik snap dus idd wel dat ze meestal als hillstreamvis worden gezien.

Hoe eng of hoe ruim zie je het biotoop verhaal ? Hoe enger, hoe minder keuze aan vis of plantjes natuurlijk.
 
Hoi Pol,

Zit meer aan die regio te denken: Myanmar, Vietnam, eventueel Laos.
Colisa Labiosa is een optie.

Groetjes,

Peter
 
Blauwe spat vind ik ook wel wat maar die wordt iets te groot naar mijn zin.

Aardig documentje, Pol.

gr Peter
 
Ja, vond ik ook, 😛 Wel niet echt zeer recent, maar dat doet er weinig toe dacht ik. Die chana's zijn ook leuk, maar niet echt geschikt voor een gezelschapsbak vrees ik.
Ik zou ook eerder voor een kleinere goerami kiezen, knor of dwergknor. Een killie ertussen zou mss ook aardig passen. Ben alvast benieuwd naar jouw keuzes.
 
Ik denk dat ik de Espei's ga houden.

Dus in ieder geval Espei's en Yunnanilus.

Zoek nog een leuke labyrint en eventueel een Badissoort (Burmanicus?)

Draadgoerami's zwemmen vaak hoger dan Knorgoerami's of Betta's (toch?) Labiosa vind ik wel een aardige optie maar de wildkleur is lastig te krijgen.

Ik zag bij Utaka wel de Trichopsis Schalleri op de lijst staan. Is misschien wel een idee. Ik wil wel een Labyrintvis die wat hoger zwemt.

Zo blijven we lekker bezig.

Ik ga morgen een begin maken met de herinrichting van de bak.

gr Peter
 
Geen Badissen. Die zijn op hun rust gesteld. Hoewel Micronemacheilus (Yunnanilus) cruciatus zich regelmatig in het midden van de bak bevinden, schat ik deze toch te druk voor Badissen. Je kunt ze prima combineren met D. margaritatus, deze kunnen ook weleens druk zijn. Bovenin wordt het dan moeilijker, aangezien labyrintvissen meestal toch wel vrij rustig zijn.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan