Biotoopkamer (jerre050978)


Wooow prachtig!
 
Heel mooi biotoop.
 
�bergeweldig ! Ik vind dit de mooiste aquariumkamer van het hele forum, met stuk voor stuk prachtige bakken ! Ik denk altijd dat ik wel verstand heb van hoe je een aquarium opzet, maar het blijft toch maar behelpen als ik dit zie. Je geeft me een zeer aangename les in nederigheid. Diep respect !
 
Crash Cowboy zei:
�bergeweldig ! Ik vind dit de mooiste aquariumkamer van het hele forum, met stuk voor stuk prachtige bakken ! Ik denk altijd dat ik wel verstand heb van hoe je een aquarium opzet, maar het blijft toch maar behelpen als ik dit zie. Je geeft me een zeer aangename les in nederigheid. Diep respect !
Dit doet me blozen. Bedankt voor het mooiste compliment! Bakjes ondertussen aangepast aan commentaren van Heiko Bleher en Heiko Blessin (JBL). Post en fotos volgen.
 
Waanzinnig mooie foto's van werkelijk schitterende bakken.
Je hebt daar gewoon je eigen tentoonstelling in huis :D :smitten: :D
 
Sanneke80 zei:
Waanzinnig mooie foto's van werkelijk schitterende bakken.
Je hebt daar gewoon je eigen tentoonstelling in huis :D :smitten: :D
Bedankt! Het is inderdaad de bedoeling dat het een tentoonstellingsruimte wordt. Maar dan prive :-D. Ik heb door een Japanner die ik toevallig op fb heb ontmoet computertekeningen van de vissen per biotoop laten maken. Erg goed gelukt en speciaal. Bij elke biotoop komt nu deze tekening met daarachter een pancarte met de uitleg van de biotoop.
 
�bergeweldig ! Ik vind dit de mooiste aquariumkamer van het hele forum, met stuk voor stuk prachtige bakken ! Ik denk altijd dat ik wel verstand heb van hoe je een aquarium opzet, maar het blijft toch maar behelpen als ik dit zie. Je geeft me een zeer aangename les in nederigheid. Diep respect !
Hier heb ik niks aan toe te voegen, alleen dat ik al tegen de schrijver van deze statement opkijk en me dus nog nederiger voel...
 
Prachtige bakken zeg :)
Droomkamer.....
 
En hoe gaat het met je volledige kamer? Ben best benieuwd naar je biotoop-bakjes na toch wel lange tijd.
Het gaat zeer goed. Ik maak straks een topic aan waar jullie al beschrijvingen van 5 bakjes kunnen lezen.
 
Zijn leuke bakjes in elk geval alleen jammer dat het in het Engels is maar gelukkig kan de pc vertalen zodat het makkelijker leest;).

Je maakt er wel werk van zeg:thumbs:
 
Deze kamer draait na dik 6 jaar nog steeds erg goed. Verversing gebeurt zeer weinig (enkele percenten om de 3 weken), maar de bakjes draaien heel erg stabiel. Het ververssysteem is bijna automatisch en bestaat uit 2 aparte lijnen (osmosewater en kraanwater) die uitkomen in druppeltellers. Zo kan ik perfect de hardheid regelen. Verder worden de bakjes die op zacht water draaien af en toe verwend met een portie bladeren en een zakje elzenproppen. Er wordt slechts 7 uur per dag verlicht. Plantenkeuze is dus beperkt, maar ze doen het prima. Eten wordt ook spaarzaam toegediend. Het is anders dan het klassieke aquariumhouden. Maar ik vind het veel interessanter.
 
Mooi om te lezen dat dit allemaal nog draait. Heel fraai hoor 👍.
 
Hele mooie bakken in je beginpost! Heb je nog steeds dezelfde bakken en bewoners?
 
Hele mooie bakken in je beginpost! Heb je nog steeds dezelfde bakken en bewoners?
Voor een groot stuk wel ja. Uiteraard zijn er al vissen gestorven, maar ik moet zeggen dat dat maar heel af en toe is. En ook geen structurele sterfte. Dus ik ga er van uit dat dit allemaal wel ok is, ondanks het weinige verversen.
 
Mocht je je binnenkort nog een keer vervelen, foto's zijn welkom:foto:
 
Voila
 

Bijlagen

  • 16727651313524237398970798330867.jpg
    16727651313524237398970798330867.jpg
    62.7 KB · Weergaven: 44
Mooi! Één van je aquaria heeft heel blauw licht, heeft dat een reden qua bewoners of gewoon esthetisch?
 
Mooi! Één van je aquaria heeft heel blauw licht, heeft dat een reden qua bewoners of gewoon esthetisch?
Het is op foto wel sterker dan in het echt. De reden is om wat extra blauw spectrum te hebben voor de algengroei.
 

Terug
Bovenaan