Wat is er nieuw

Black Molly’s

• Onderwerp starter Onderwerp starter Giegel
  • Startdatum Startdatum
G

Giegel

Guest
Heey iedereen

Ik heb al weer een tijdje black Molly’s zoals je ziet op de foto ( als het uploaden gelukt is ) ben der een tijdje uit geweest dus moet ff kijken hoe en wat hoe het ookal weer werkt
Ik heb ookal baby black Molly’s denk wel 100 stuks ofzo
Heb dan RIO 240 voor de ouders en 1 m bak voor de kleintjes
2E422825-F554-46F8-833D-982009E251D6.jpeg
ED03DC39-9C73-4786-BD80-1DAD9CA0A354.jpeg

1AE01D76-6690-4F38-90E7-6500B6653E2F.jpeg

11A04878-93FE-4ADF-858C-5AE22C4D6F19.jpeg

1CBC09C0-E636-47B2-8AE4-C4FDB3AD9086.jpeg

Reactie hierop zou leuk zijn ( ben benieuwd ) wat jullie ervan vinden

Gr George

Leuk dat ze goed kweken maar straks heb je ruimtegebrek om de kleintjes goed te kunnen laten uitgroeien.

Ik vind het er erg leuk en verzorgd uit zien! Maar net wat John zegt, ben ik bang dat je straks teveel jonkies hebt want het gaat maar door natuurlijk.
Heb je al een back-up plan?

Leuk dat ze goed kweken maar straks heb je ruimtegebrek om de kleintjes goed te kunnen laten uitgroeien.

Het zeker leuk heb nog een RIO 800 die nog met zebra ciclides heb zitten ( jonkies ) die ik leeg wil halen en dat ik daarin dan een groepje in doe steeds totdat ze groot zijn en dan in de verkoop

Het zeker leuk heb nog een RIO 800 die nog met zebra ciclides heb zitten ( jonkies ) die ik leeg wil halen en dat ik daarin dan een groepje in doe steeds totdat ze groot zijn en dan in de verkoop
Hier in de regio zou ik ze aan de straatstenen niet kwijt raken, adverteert ook al iemand met Molly's, meerdere keren per week dezelfde advertenties. Komt nogal hopeloos over. Of die adverteerder heeft er heel erg veul.

Ik hoop dat je ze kwijt kunt. Anders mooi laten uitgroeien en hopen dat de LFS ze afneemt? Doen ze hier ook niet.

Maar wat jammer joh van de jonge zebra cichlides. Heb je nog een bak met volwassen dieren? Vind dat altijd zo'n prachtig gezicht. Snap wel dat je niet alles kunt houden en ergens een grens moet trekken.

Ik vind het er erg leuk en verzorgd uit zien! Maar net wat John zegt, ben ik bang dat je straks teveel jonkies hebt want het gaat maar door natuurlijk.
Heb je al een back-up plan?

Hoop het wel dat het back-up plan gaat lukken anders sparen voor nog een aquarium misschien wel een RIO 400 of een trofisch 1800

Hier in de regio zou ik ze aan de straatstenen niet kwijt raken, adverteert ook al iemand met Molly's, meerdere keren per week dezelfde advertenties. Komt nogal hopeloos over. Of die adverteerder heeft er heel erg veul.

Ik hoop dat je ze kwijt kunt. Anders mooi laten uitgroeien en hopen dat de LFS ze afneemt? Doen ze hier ook niet.

Maar wat jammer joh van de jonge zebra cichlides. Heb je nog een bak met volwassen dieren? Vind dat altijd zo'n prachtig gezicht. Snap wel dat je niet alles kunt houden en ergens een grens moet trekken.

Ik denk haast wel zeker dat ik de black Molly’s kwijt kan hoor hier in Haarlem zijn der wel winkels die wilt hebben anders verzin ik wel wat.

En nee heb heel veel zelf kweek zebra ciclides weg geven aan een winkel ( heb vissen voer voor terug gekregen ) heb nu nog 40 zebra ciclides ( jonkies ) dus wacht totdat ze grooter zijn en dan misschien naar de zelfde winkel.

Ik denk haast wel zeker dat ik de black Molly’s kwijt kan hoor hier in Haarlem zijn der wel winkels die wilt hebben anders verzin ik wel wat.

En nee heb heel veel zelf kweek zebra ciclides weg geven aan een winkel ( heb vissen voer voor terug gekregen ) heb nu nog 40 zebra ciclides ( jonkies ) dus wacht totdat ze grooter zijn en dan misschien naar de zelfde winkel.
Dat is mooi dat je de jongen zo kwijt kunt. En leuk dat er dan toch nog wat tegenover staat.
Scheelt dat ze je kennen natuurlijk dus wie weet kun je zo de Molly's ook kwijt.

Hoop het wel dat het back-up plan gaat lukken anders sparen voor nog een aquarium misschien wel een RIO 400 of een trofisch 1800
Je kunt nooit bakken teveel hebben 😀

Denk dat ik wel 2 a 3 vrouwtjes heb die zwanger zijn

F97E2B1C-6196-4152-93CC-685DABD3B58A.jpeg

D6CEA813-328D-4A7B-99EB-995C6F501C56.jpeg

4AB80EB4-8C8F-4470-BC92-F63BF61E49D4.jpeg

Zie foto’s

Blijven echt mooie visje!

Dat is het zeker Nicole en ze zijn ook leuk ze zwemmen ook door de hele bak
Levendbarenden zijn erg leuk, heb ooit Endlers gehad, nog in mijn Juwel 125. Tien jaar terug of zo?
Daarvan overleefde meer jongen dan van Guppen. Ze aten ze minder op en de jongen leken slimmer. Waar Guppenjongen nog wel eens het filter in zwommen deden de Endlers dan zelden of nooit. (Intern Juwel filter).
Het aantal jongen weerhoudt me inmiddels om nog levendbarenden te houden, maar ik blijf ze dus echt leuk vinden.

Levendbarenden zijn erg leuk, heb ooit Endlers gehad, nog in mijn Juwel 125. Tien jaar terug of zo?
Daarvan overleefde meer jongen dan van Guppen. Ze aten ze minder op en de jongen leken slimmer. Waar Guppenjongen nog wel eens het filter in zwommen deden de Endlers dan zelden of nooit. (Intern Juwel filter).
Het aantal jongen weerhoudt me inmiddels om nog levendbarenden te houden, maar ik blijf ze dus echt leuk vinden.

Ja dat heb ik ook met de black Molly’s die dan het filter systeem in zwemmen maar ze komen ervan zelf weer uit.

Ja dat heb ik ook met de black Molly’s die dan het filter systeem in zwemmen maar ze komen ervan zelf weer uit.
Dan zijn ze slimmer dan mijn guppen van destijds.
Op zich vonden ze wel genoeg eten in het filter, ze bleven boven het witte filtervlies. Die ukkies hadden blijkbaar voldoende aan wat er in dat filtervlies zat. Haalde ze er wel iedere dag uit hoor, daar niet van. Met zo'n doorzichtig maatbekertje van de Easy Life flessen.

Blijft natuurlijk altijd wel leuk die kleintjes :daisy:

Dan zijn ze slimmer dan mijn guppen van destijds.
Op zich vonden ze wel genoeg eten in het filter, ze bleven boven het witte filtervlies. Die ukkies hadden blijkbaar voldoende aan wat er in dat filtervlies zat. Haalde ze er wel iedere dag uit hoor, daar niet van. Met zo'n doorzichtig maatbekertje van de Easy Life flessen.

Ik haal ze gewoon met de hand eruit dan zwemmen ze zelf er weer doorheen terug meestal laat ik ze daar ze komen ervan zelf wel uit ze komen er ook in dan komen ze ook van zelf eruit toch ?

Er bestaan ook genoeg levendbarende tandkarpers die weinig jongen reproduceren en soorten die een draagtijd kennen van 6-8 weken. Zelfs binnen de "Big 4 "(gup, molly, zwaarddrager en platy) zijn er stammen die minder reproductief zijn. Maar goed, het merendeel van de "kweekvormen" binnen de "Big 4" kunnen er idd wat van qua reproductie.

Er bestaan ook genoeg levendbarende tandkarpers die weinig jongen reproduceren en soorten die een draagtijd kennen van 6-8 weken. Zelfs binnen de "Big 4 "(gup, molly, zwaarddrager en platy) zijn er stammen die minder reproductief zijn
Mooie aanvulling, dat wist ik echt niet.

Ja, klopt, de Heterandria formosa die ik heb is daarvan de bekendste. Is leuk om je in te verdiepen. Het punt is dat die soorten klein en vrij neutraal gekleurd zijn, waardoor ze waarschijnlijk niet echt aanspreken tot de meeste mensen.
Ik heb er bijna een jaar geleden 5 gekocht en zit zo'n beetje stabiel rond de 20 vissen, dus zeker geen overbevolking.

Mooie aanvulling, dat wist ik echt niet.
De meeste mensen kennen nl. enkel de bekende aquariumkweekstammen en daar gaat het verhaal van overproductie "meestal" wel op. En het is ook nog eens zo dat het een generalisatie betreft wat de reproductie en de verhoudingsaantal man/vrouw aangaan. Beide punten zijn ooit zo in de literatuur (en m.n. de commerciële literatuur) beschreven geweest en domweg overgenomen door velen. Dat geldt tevens voor vele info die op het internet staan die letterlijk uit de m.n. commerciële boekwerken gekopieerd zijn.
Er zijn nl. tal van soorten die nogmaals minder reproductief zijn en rustig man/vrouw verhouding 1m/1v gehouden kunnen worden zonder enig stresserig najaaggebeuren.

Ja, klopt, de Heterandria formosa die ik heb is daarvan de bekendste. Is leuk om je in te verdiepen. Het punt is dat die soorten klein en vrij neutraal gekleurd zijn, waardoor ze waarschijnlijk niet echt aanspreken tot de meeste mensen.
Ik heb er bijna een jaar geleden 5 gekocht en zit zo'n beetje stabiel rond de 20 vissen, dus zeker geen overbevolking.
Dat heeft te maken omdat ze superfoetatief zijn. Ze werpen gefaseerd jongen binnen een bepaald tijdsbestek (1-2 weken) aangezien de jongen tijdens de algehele zwangerschap in verscheidene ontwikkelingsfases verkeren.
Superfoetatie komt bij meerdere soorten aan levendbarende tandkarpers voor. Ik heb hier ook meerdere soorten die superfoetatief zijn.

Heey

Heb een vraag
Ik heb nogal veel mos aan de achterwand wat ik normaal niks heb sinds kort is dat
Wat zou de oorzaak kunnen zijn en wat kan ik er aan gaan doen ?

569ED369-B996-4FDC-B24E-B80042A361A7.jpeg

Alvast bedankt

Zoveel mogelijk m et de hand weghalen en miss. met easy carbo bestrijden.

Nog een vraagje aan jou, ik heb ook een aantal black molly's , 2 volwassen vrouwtjes en 3 kleinere en 5 jonkies...en 1 mannetje.
Heb ooit wel eens een paar mannen erbij gekocht maar die bleken zwak te zijn is nu alleen de bestaande man over....zijn mannetjes in het algemeen zwakker bij Black molly's ?
Sterke vissen bij de LFS zijn blijkbaar erg moeilijk, of ver doorgekweekt.

Zoveel mogelijk m et de hand weghalen en miss. met easy carbo bestrijden.

Nog een vraagje aan jou, ik heb ook een aantal black molly's , 2 volwassen vrouwtjes en 3 kleinere en 5 jonkies...en 1 mannetje.
Heb ooit wel eens een paar mannen erbij gekocht maar die bleken zwak te zijn is nu alleen de bestaande man over....zijn mannetjes in het algemeen zwakker bij Black molly's ?
Sterke vissen bij de LFS zijn blijkbaar erg moeilijk, of ver doorgekweekt.

Lex !

Dat zou ik niet weten dat verschild denk ik de ene is sterker dan de andere er kunnen wel eens wat zwakkere tussen zitten

Mocht je eens een paar jonge mannetjes over hebt hou ik me aanbevolen, mag per PB.

Mocht je eens een paar jonge mannetjes over hebt hou ik me aanbevolen, mag per PB.

Waar kom je vandaan ik uit Haarlem ik heb genoeg !

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan