Black molly: 1 grote witte vlek


I

intidojo

Guest
Sinds enkele dagen hebben 2 black molly's (van de 4) 1 grote witte vlek op hun kop. volgens mij is dit geen witte stip ziekte.

Het lijkt erop dat ze een schub missen. Het is wel zo dat de andere 2 black molly's, zonder stip, regelmatig een klein tikje geven op de witte stip van deze andere 2.

De populatie in de bak is zeer beperkt (rio300). 4 black molly's, 4 platty's, 6 corydoras en kleintjes van de molly's en platty's.

Waterwaarden werden getest en zijn in orde.

Iemand hier ervaring mee?

Bedankt
 
Zou je een foto kunnen plaatsen?
Is de witte plek wollig of draaderig, komt er wat uit ( pus) zijn er meer plekjes.
Een foto zegt meer ( als die scherp is)
 
Astrid,

zal morgen proberen een scherpe foto te maken.

Volgens mij, is de witte plek wollig, er komt niets uit en er zijn ook geen andere plekken. De plek is wel vrij groot.

Johan
 
Dan denk ik dat ze een schimmelinfectie hebben, dat ziet er wollig uit maar is goed te genezen.
Flink water wisselen, dat is echt belangrijk bij schimmel.
Misschien helpt een zoutbadje wel , zie zoutbadje of behandeling in onderdeel ziekte.
1x per dag, 5 minuten in zo'n badje, en dat 3 opvolgende dagen.
Je zou ze apart kunnen zetten in een emmer, misschien moet je verder behandelen met medicijnen, soms help esha 2000, en is apart behandelen beter.
 
Black molly's komen van nature met name voor in brakwater. Zonder zouttoevoeging zijn ze erg gevoelig voor schimmel en witte stip. Eigenlijk zijn deze visjes niet erg geschikt voor het gezelschapsaquarium.
 
bedankt voor de reacties. eerste zoutbadje gegeven.
 

Terug
Bovenaan