Wat is er nieuw

Black molly baby's

Yilleke

Well-known member
Lid geworden
9 november 2014
Vorige week kreeg ik een zwangere black molly waarvan ik vermoed dat ze gelijk bevallen is. Nu zwemmen er een aantal visjes in mijn aquarium waarvan ik niet weet of het molly's zijn. Dit is mijn eerste molly dus vandaar deze vraag: zijn alle molly baby's zwart als ze geboren worden? De helft van de visjes is nl echt zwart maar de andere helft heeft meer een bruinige wildkleur. Kan dit bij black molly's en worden deze visjes nog zwarter of houden ze deze kleur?

Volgens mij zijn ze niet allemaal zwart bij de geboorte en kunnen ze ook enigszins doorzichtig zijn.
Dit meen ik mij te herinneren uit een ver verleden.

Jonge Blackmollie's kunnen zwart tot bruin/grijs zijn bij de geboorte. Later worden ze allemaal zwart.

Doorgaans zijn de jongen bij de black molly al zwart bij de geboorte maar idd zoals de rest het hier ook al stelt kunnen ze lichter van kleur zijn in het begin.

Hier zo ook met mijn choco molly's. Als volwassene zijn ze chocoladebruin. Maar bij de geboorte zijn ze allemaal lichter van kleur tot goudkleurig aan toe. Maar gaanderweg komen er meerdere bruine vlekken op het lijf totdat ze geheel bruin zijn.

Ik krijg overigens als het goed is a.s. zaterdag de lierstaartversie van de choco molly erbij van m'n duitse collegakweker Astrid Raschke.

Bedankt voor de antwoorden. Dan heb ik dus meer molly baby's dan ik dacht.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan