Wat is er nieuw

Black molly gescheurde vinnen en snakken naar adem.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Nickey
  • Startdatum Startdatum
N

Nickey

Guest
Heeei allemaal,

Nu ik een nieuw 96 liter aquarium heb, heb ik mijn black molly dame en gold molly heer mee verhuisd weg van de guppen en koperzalmen. Alleen het gaat niet zo goed meet de dame. Vanaf gister lijkt ze al een beetje beschadigde huid te hebben (een klein stukje op haar hoofd) het lijkt daar iets lichter. Maar vandaag ook lichtere vinnen. Ik heb haar goed bestudeert en ze snakt heel erg naar adem boven in. Ik dacht dat het lach aan te weinig licht dus dat toegevoegd. Het leek wel wat beter maar ik kijk net en de vinnen zijn gescheurd. Het ging denk ik mis toen ik koperzalmen ben gaan toevoegen aan het bestand gister waren ze compleet. Wat ook kan maar ik weet niet of het invloed heeft is dat we driekwart oud water hebben gedaan in het nieuwe (was nogal nood oude was opeens lek) maar wel 3 verschillende water uit verschillende aquaria. Wel het zelfde kraanwater en het zelfde behandeld en ook staat het ongeveer even lang. En er zit nu natuurlijk ook een nieuw filter is maar wel in combinatie met de oude.

Ik heb haar nu weer terug gezet bij de guppies. Ze is enorm aan het heigen ofzo. Het kan overigens zijn dat ze zwanger is zit natuurlijk wel met een man. Het lijkt ook wel een beetje op proberen te bevallen als ik kijk op filmpjes. Maar t lijkt me niet was gister nog jiet zo dik jiu wel meer.

Video (je hebt er waarschijnlijk niet veel aan maarja misschien toch wat)

https://m.youtube.com/watch?v=zwYlkvVVJqI

Ik hoop dat iemand kan helpen 😛

Ik denk dat de water waarden niet goed zijn.
Ik zou het water even laten testen.

Hoeveel koperzalmen heb je? Ik heb de ervaring dat koperzalmen in een te kleine school agressief worden en eerst andere vissen en later ook soortgenoten achterna jagen en bijten.

Ik heb 9 koperzalmen

Ververs het water. 25 %.
En morgen weer,tot het over is.

Ik heb water ververst wat bertus zij. En ik heb nog van dat spul erbij gedaan van jbl ik ben de naam kwijt maar iets van biotoop zat er in. Black molly weer terug geplaatst. Zou nu alles weer goed moeten komen???

De vis op je youtube link is een duidelijke man van de kleine vorm. Als je 2 mannen hebt willen die nog weleens knokken.

Koperzalmen kunnen ook bijterig zijn.

Zo ziet een vrouwtje eruit.

--e73wiJ_VnfQcJvT_ZTLv3AQ2XigusL.jpeg

Mollie's wensen een hoofdzakelijk plantaardig menu Guppy of Malawi vlokken voldoen.

Het is dat toch wel duidelijk een vrouw. Ziet er zo uit. O wacht ik kijk net en ja het is een man oooops.... vandaar dat ik maar geen kleintjes kreeg! 🙂 hie zal ik dit oplossen ze zittem wel steeds achter elkaar aan... Ik voerde altijd met guppie maar nu ze bij de rest zitten wil dat niet ook al voer ik gemengd....

Dan kan je beter een man verwijderen en een of nog beter twee vrouwtjes kopen.

Gemengd voeren is ook niet erg zolang ze maar wel plantaardige vlokken, naast standaard vlokken binnen krijgen.

Dan denk ik dat is ze tijdelijk uit elkaar haal en als ik erover uit ben welke soort en in welk aquarium etc... en als ik nieuwe dames heb. Dan zal ik ze wel weer bij elkaar doen. Of zal ik ze tijdelijk bij elkaar houden?

Ik voer ze trouwens ook met algen tabletten is ook plantaardig.
Is het trouwens normaal dat een betta een black molly probeert te versieren? Hij heeft al een schuim net gebouwt 😛

Beter een man met enkele vrouwtjes. Of minimaal 5 mannen en een groep vrouwtjes.

De andere ziet er zo uit?

DustMolly.jpg

Nee totaal niet zoals op die foto eigelijk zoals die vrouw maar dan een rechte lijkt en een heel klein beetje maar achter maar het heeft meer weg van de dame. Heeft denk ik het meest hiervan weg
http://www.cichlidenkwekers.nl/images/2 ... female.jpg

Nouja wel iets puntiger maar jiet helemaal 1 streep zegmaar of kan dit komen doordat ie nog niet volgroeid is?

Kan je een foto maken?

Ik had het over je Gold molly.

O oeps, die man ziet er gewoon zo uit als op de foto ja. Zwemt nu bij de guppen. Zal eens kijken of ik een leuk vrouwtje voor ze kan vinden maar dan houd ik ze maar jiet bij elkaar.

Wat vinden jullie trouwens van 2e hands molly kopen? Ik heb wat gezien en op marktplaats kan je er ook voor (bijna) niks aankomen. Of is dat geen slim plan?
Ik zag er ook een en de in de titel stom tussen haakjes ook hoogvin karpers. Die worden toch super groot? Of is dat gewoon "veilig"?

Als je soms kijkt hoe met de vissen om word gegaan bij de winkel zou je soms wel denken dat particulier beter is...

Ik haal bijna altijd mijn visjes via marktplaats, scheelt bakken met geld en de beestjes doen het prima. Verkoop zelf ook veel visjes via mp.

Oke dat is fijn. Scheelt idd heel veel geld ben anders 3 euro per vis kwijt en nu heb ik er 5 voor 3 euro. 🙂 maar ik heb dus beslist vrouwtjes nodig. Hoe moet ik dat doen? Het is dus best lastig te zien...

Wat grotere, oudere visjes nemen. Degene die ze verkoopt kan vaak ook wel zien of het vrouwtjes of mannetjes zijn. Ik kan het met een week of 4-5 zien.

Oke en zijn er ook nkg andere dingen waar ik op moet letten?
Natuurlijk moet levendig zijn etc maar ook nog speciale dingen die ik als redelijke beginner niet weet?

En kan een vuurstaart samen met baby mollies? En baby guppen of is dat de reden dat ik geen baby's meer heb... of kunnen ze (in mijn andere aquarium) niet samen met Botia's of bettas? Of koperzalmen?

Ik weet dat het veel vragen zijn maar ok nou steeds een nieuw topic aan te maken. ..

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan