Black Molly .is dit een man of vrouw?

Andre73

Well-known member
Lid geworden
31 januari 2023
Berichten
391
Leeftijd
51
Ik heb een black molly sluier maar vroeg mij af is dit een man of een vrouw? ik zit erover te denken nog een paar molly's erbij te zetten. hij zit wel ruim 2 jaar alleen en is soms best agressief naar de corydoras pandas , vooral de jongelingen knalt hij gewoon moedwillig aan de kant . hij boort dan zijn neus erop. en de koperzalmen worden ook vaak achterna gezeten door hem. de guppen en de tetras liet hij altijd met rust . maar kunnen jullie zien of dit een man of vrouw is en is het verstandig nog black mollys erbij te nemen?? . ik vind ze zo mooi.
 

Bijlagen

  • IMG_6350[1].JPG
    IMG_6350[1].JPG
    1.3 MB · Weergaven: 19
Staan de anaalvinnen niet op de foto bij mij? waar zitten de anaal vinnen dan precies??
 

Zie de tweede post.
 
Ik vindt het niet er duidelijk om te zien.
Het mannetje en vrouwtje van de soort zijn gemakkelijk te onderscheiden door hun geslachtsorganen. De mannelijke Black Molly heeft een gonopodium, dat is een anaalvin die de vorm heeft van een buis. De vrouwelijke Black Molly, daarentegen, heeft een driehoekige anaalvin. dan vermoed ik dat ik een mannetje heb want ziet er eerder puntig uit dan driehoekig toch???
 
Nou ik heb gelijk 3 vrouwen besteld. jonkies . nu mijn 2 guppen toch dood zijn heb ik weer plaats voor andere visjes. plus dat er misschien rekening mee moet worden gehouden dat er altijd eentje dood kan gaan.
 
Weet waar je aan begint, als ze eenmaal gaan jongen krijg je er met 3 vrouwtjes erbij heel veel (100 is niks)
 
Weet waar je aan begint, als ze eenmaal gaan jongen krijg je er met 3 vrouwtjes erbij heel veel (100 is niks)
Ze eten de eitjes toch op las ik? en mannetjes houden samen zal niet gaan want hij is agressief
 
Ik heb trouwens 2 koperzalmen mannen en 1 vrouw. resultaat is dat het vrouwtje zich telkens wegstopt voor de mannetjes want zodra ze tevoorschijn komt word ze achterna gezeten. hoe kan ik dit oplossen?
 
De groep flink uitbreiden Andre:

 
blackmollies zijn levendbarend... die gaan dus geen eitjes opeten
 
Terug
Bovenaan