Black molly mannen


D

David de vis

Guest
Beste aquarianen
Ik heb sinds ongeveer 2 week een bak met 6 black mollys ze zijn niet allemáál zwart maar oke. Nou ging ik een paar dagen terug kijken bij de visjes en vanaf toen had ik of maar 5 mollys ik heb letterlijk het hele aquarium afgespeurt maar heb de 6e niet gevonden heeft iemand enig idee waar die gebleven kan zijn.

Dan ten 2e kon ik eerst niet goed identificeren of het nu mannetjes of vrouwtjes waren eigenlijk maakte mij het ook niet zoveel uit ik was toch niet van plan om te kweken. Maar nu heb ik 4/5 van de vissen weten te identificeren en kwam ik er achter dat het allemaal mannetjes zijn en de 5e weet ik dus niet zeker. Verder is dat denk ik helemaal prima maar het is dus zo dat er 1 de hele tijd opgejaagd word door de andere vaak met twee tegelijk en meestal is het de grootste van het groepje maar wat moet ik daar mee?
Ik ben nieuw hier dus graag effe help mvg david
 
Ter aanvulling. de ene die opgejaagd word is altijd de zelfde
 
Dan gok ik (een foto zou enorm helpen) dat de opgejaagde vis een vrouwtje is, vrouwtjes zijn altijd dikker en groter dan mannetjes. Kwestie van of het vrouwtje eruit halen want dit is veel te stresserend voor haar (zoveel hitsige mannen op 1 vrouw is ongezond) of 4-5 vrouwtjes erbij halen
 
Bedankt voor de reactie maar wat moet ik met die andere mannetjes doen want wil ook geen overbevolking in mijn bak (Ik heb een bak van 80 bij 35 bij waterhoogte atm is 37cm) de rechter orangje vis is die die opgejaagd word
 

Bijlagen

  • 15608812905392002950146083876520.jpg
    15608812905392002950146083876520.jpg
    80.9 KB · Weergaven: 110
Hele meest links is sws een vrouwtje.
Is gewoon een molly.
Black molly dus die zwarte is als ik het zo goed zie een mannetje.
Die gele 8er de mannetje lijkt ook een vrouwtje. Maar kan dat net niet goed zien.

Rode twijfel ik. Zie het net niet goed. Maar neig naar mannetje.
 
Ik had een kleine vergissing gemaakt met links en rechts dus dankjewel voor de confirm dat de linkse een vrouw is
 
Ik heb nu de naar mijn mening dominante mannetjes in een andere bak gezet maar die bak is veel kleiner dus ik vind dat ze daar niet altijd kunnen blijven
 
Geslachtsonderscheid-Black-Molly.jpg


Vrouw
images.jpeg.jpg


Man
WQaiW_2N7fYUhbT6dTtxPLTM7U0axfa_.jpeg.jpg


Zo is het ook bij alle mollies en guppen te zien
 
Dankjewel
Maar heeft u enig idee waar ik die 2 mannetjes die ik nu in een andere bak heb gestopt moet laten?
 
Als je die echt niet wilt wellicht verkopen via Marktplaats?
 
Ik heb die 2 mannetjes over gezet maar nu zijn ze alleen maar op een plek aan het trillen voor al een hele tijd wat moet ik hiermee?
 
Ik heb die 2 mannetjes over gezet maar nu zijn ze alleen maar op een plek aan het trillen voor al een hele tijd wat moet ik hiermee?
Toen het ligt uit ging gingen ze weer normaal zwemmen ik heb een verwarmings element er bij in gedaan omdat ik het water te koud vond
 
Naja andere bak?

Heb je die net opgestart ?
 
Staat al een tijdje
 
Zou top zijn geweest als je de waardes wist.
 
Dat weet ik zo niet en ik heb ook geen spul om het te testen bij de hand
 
Verkopen wat je niet wil en als je geen overbevolking wil kun je beter geen levendbarenden nemen want dat zijn net konijnen, dan kun je beter een mooie school tetra's in je bak doen, zwemmen ook een stuk rustiger door d ebak en ogen veel mooier en dan een bodembewoner (als je een zandbodem hebt) een corydorassoort bijvoorbeeld een groepje van 8 dezelfde want ook een corydoras is een scholenvis.
En dan kan ik jouw garanderen dta je veel meer plezier van je aquarium gaat krijgen dan gestresste levendbarenden die de ganse dag doorfokken
 
Ik ben al aan het kijken voor meer ruimte voor baby's en dat soort dingen
 
En aan wie ga je dan die baby's verkopen/wegegeven? de winkel zit daar echt niet op te wachten namelijk, die krijgen dat dagelijks aangeboden omdat iedereen met diezelfde ellende zit, marktplaats staat er ook iedere keer overvol mee
 

Terug
Bovenaan