Wat is er nieuw

Black molly of Hoogvin karper ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter ikbenFrits
  • Startdatum Startdatum
I

ikbenFrits

Guest
Hier even een korte vraag:
is dit een Black molly of Hoogvin karper ?
Het gaat om die zwarte. Die andere zijn wel hoogvin karpers dalmatier.

245481ikbenfrits_0_84_black_molly_1.jpg

258795ikbenfrits_0_84_black_molly_2.jpg

948738ikbenfrits_0_84_black_molly_3.jpg

851536ikbenfrits_0_84__1.jpg

562641ikbenfrits_0_84__2.jpg

797476ikbenfrits_0_84__3.jpg

573859ikbenfrits_0_84__4.jpg

413529ikbenfrits_0_84__5.jpg

829365ikbenfrits_0_84__6.jpg

764331ikbenfrits_0_84__7.jpg

949491ikbenfrits_0_84__8.jpg

942739ikbenfrits_0_84__9.jpg

Ze zijn mij verkocht als Dalmatier hoogvin karpers.

Ik kan het op de foto's niet zien. Altijd lastig, foto's maken van iets zwarts...

Je weet wel dat hoogvinkarpers 12-16cm worden, en een zouttoevoeging nodig hebben? Dus geschikt voor een grote (1.2m+) brakwaterbak, met redelijk hoge temperatuur? Dat matcht niet met de neons die ik ook zie zwemmen namelijk, dat zijn zoetwatervissen en wensen niet te hoge temperaturen.

Het zijn Hoogvinkarpers waarvan de man in zeer slechte staat. Eenmaal zo mager komt het vaak niet meer goed en ik denk niet dat hij de maand April gaat halen.

Hou deze vissen vooral warm een graad of 28 (Iets wat je Neons niet leuk gaan vinden.), verder een zouttoevoeging (vinden je Neons ook niet leuk.) en een bijna volledig plantaardige voeding (Vinden je Neons ook niet leuk.)

Vlokvoeders voor Malawi cichliden voldoen vaak erg goed voor deze vissen.

Eigenlijk zijn het echt vissen voor een speciaal aquarium.

Dan hebben ze mij toch wel een juiste soort verkocht als het hoogvin karpers zijn.
ik heb ze nu 2 maanden, maar wist niet van de zout toevoeging.
Bedankt voor de info.
ik geef ze 2x per dag tropische vlokken voer.

Geen 'gewoon' tropisch vlokkenvoer voeren, echt plantaardige vlokken kopen. En als je een brakwaterbak maakt dan vinden je planten dat ook minder. Weet je zeker dat je deze vissen wilt houden? Ik zou ze terugbrengen, of anders je bak omtoveren naar brak en die neons (en eventele overige niet-bijpassende vissen) wegdoen.

Ze hebben echt plantaardig voedsel nodig. En hoe warm zitten ze?

Die man ziet er verschrikkelijk uit.

Zo horen ze te zijn qua lichaam alleen het kleurtje is anders.
zuVQ_MmEvSaIS3nsGj-g2y_JnJNJc0JJ.jpeg

Botia zei:
Het zijn Hoogvinkarpers waarvan de man in zeer slechte staat. Eenmaal zo mager komt het vaak niet meer goed en ik denk niet dat hij de maand April gaat halen.

Hou deze vissen vooral warm een graad of 28 (Iets wat je Neons niet leuk gaan vinden.), verder een zouttoevoeging (vinden je Neons ook niet leuk.) en een bijna volledig plantaardige voeding (Vinden je Neons ook niet leuk.)

Een jaar of 20 geleden waren deze vissen heel erg 'in'. En gingen ze met dezelfde snelheid dood. Dit is een rare kweekvorm, en weer hip blijkbaar? Wat mij betreft vallen hoogvinkarpers in dezelfde categorie als olifantsvissen enzo: alleen kopen als je heel zeker weet waar je aan begint, niet een vis die standaard in een lfs aanwezig zou moeten zijn, beter op bestelling. Vind je ook niet?

ik heb mijn planten heel kort gesnoeid en het is nu erg kaal in mijn bak, maar dat groeit wel weer.
Ik doe mijn neon tetra's niet weg, heb er gisteren net 10 bij gekocht, dus dan word het de hoogvin karpers op marktplaats te zetten.
Wat zijn de prijzen van deze visjes ?

SaskiaZ zei:
Botia zei:

Een jaar of 20 geleden waren deze vissen heel erg 'in'. En gingen ze met dezelfde snelheid dood. Dit is een rare kweekvorm, en weer hip blijkbaar? Wat mij betreft vallen hoogvinkarpers in dezelfde categorie als olifantsvissen enzo: alleen kopen als je heel zeker weet waar je aan begint, niet een vis die standaard in een lfs aanwezig zou moeten zijn, beter op bestelling. Vind je ook niet?
Daar ben ik het helemaal mee eens.

Zelfs een foto van een goed gezonde Hoogvinkarper op internet zoeken viel niet mee. Het ene na het andere magere wrak kwam ik tegen. Bijna iedereen houdt ze helaas verkeerd.

ikbenFrits zei:
ik heb mijn planten heel kort gesnoeid en het is nu erg kaal in mijn bak, maar dat groeit wel weer.
Ik doe mijn neon tetra's niet weg, heb er gisteren net 10 bij gekocht, dus dan word het de hoogvin karpers op marktplaats te zetten.
Wat zijn de prijzen van deze visjes ?
Gratis en dan voor iemand die de juiste voorwaarden kan scheppen voor deze dieren. Die man heeft sowieso net lang meer.

Je Neons en Botia's verlangen trouwens dierlijk voedsel. Vooral die laatste.

een paar keer per week geef ik ze ook diepvriesvoedsel, rode muggen larven. Eerst in water ontdooien en dan door de zeef.
15 blokjes per maand ongeveer.

Botia zei:
SaskiaZ zei:
Botia zei:

Daar ben ik het helemaal mee eens.

Zelfs een foto van een goed gezonde Hoogvinkarper op internet zoeken viel niet mee. Het ene na het andere magere wrak kwam ik tegen. Bijna iedereen houdt ze helaas verkeerd.

Moet je niet naar die gekke kweekvormrn zoeken 😉
VeN8eHA3-_sr5ruU1RrNaWDfI8GXYC-s.jpeg

Deze ziet er toch wel goed uit 😉

Botia zei:
Ze hebben echt plantaardig voedsel nodig. En hoe warm zitten ze?

Die man ziet er verschrikkelijk uit.

Zo horen ze te zijn qua lichaam alleen het kleurtje is anders.
Qcoum7G-YujzQJGZAVtmnuVvQz0VUF8i.jpeg

Zo ziet de vis van Frits er zeker niet uit.

dit zijn plaatjes van internet Botia, heb je ook een echte foto?

Waarom zouden foto's van internet niet goed zijn?

Ik heb deze vissen zelf niet meer.

plaatjes van internet zijn zo genomen dat de vis er altijd keurig op staat.
dus kom maar op met een echte foto.

Dit was een van de zeldzame foto's van een gezonde Hoogvinkarper. (De meeste op internet ziet er niet uit vanwege slechte verzorging).

En ik maak dan wel ruim 5000 foto's per jaar maar dat zijn vogels. 😉 Ik zou ook niet weten waarom ik een eigen gemaakte foto moet maken van een vissoort die ik al vanaf 2004 niet meer bezit. Ze werden bij mij rond de 5 jaar.

Je kan moeilijk echte fotos verwachten van mensen die verstandig genoeg zijn deze vissen niet te houden. Als Botia iets over levendbarenden verteld, zou ik het maar aannemen, hij weet waar die over praat.

ja dat geloof ik ook wel, maar een echte foto is toch anders dan een plaatje van google.
Als je een aquarium nieuw in de winkel koop, zie je op de doos ook geen echte foto's.
ik neem graag aan dat mijn hoogvin karper niet gezond is, maar wat is dan wel gezond?
een foto zegt meer dan duizend woorden he.

Ik kan je geen eigen foto's laten zien alleen foto's die ik googel.

Dit is een kerngezonde vis. Mooi vol lichaam en hijdraagt zijn vin mooi recht omhoog.
jKS1Dz_QRpwuJ-fDKNNYpuClOBKf6W4x.jpeg

Deze is dun en draagt zijn rugvin niet mooi meer. Als gevolg van waarschijnlijk een slechte verzorging.
hoogvingeelzwart6.jpg

zijn er dan wel gezonde hoogvin karpers?
je eerste foto is weer van google en je 2e is niet goed zeg je.
Dan is de vraag, hoe kan ik ze gezond krijgen.
de mijne leeft al 2 maanden zo, en zag er goed uit bij de LFS.
levendig en speels.
Verder weet ik het ook niet meer... ik probeer al mijn vissen goed te onderhouden en heb weinig sterfte.

Ze zijn allebei van Google. Ik kan geen foto's te voor schijn toveren van mezelf want die zijn er gewoon niet. Net zoals ik van deze kikker ook geen knappe prinses kan toveren. 😉

11934524_807581066028274_1666763010465844123_o.jpg

Wel een door mij gemaakte foto. 😉

Gezonde Hoogvinkarpers zijn zeker verkrijgbaar en dan met name vlak na dat ze van de groothandel komen. Dierenzaken houden ze vaak te koud,zonder zouttoevoeging en zonder de voor hen noodzakelijke plantaardige voeding. Na twee weken zie je de gevolgen daarvan vaak al. Mannetjes lijken er gevoeliger voor dan de vrouwen.

Als ze eenmaal mager zijnen de rugvin niet goed meer dragen dan zijn ze vaak na enkele weken dood.

Aangezien ze eisen hebben die derest van je vissen niet hebben is voor hen een nieuw thuis voor heb het beste.

okidoki. Je verhaal is duidelijk.
ik moet hem weg doen of onder andere omstandigheden houden.
mijn andere 2 vrouwelijke hoogvin karpers ook weg doen erbij, ik zal ze eens aanbieden op marktplaats.
met deze foto:

876756ikbenfrits_0_84_dalmatier.jpg

misschien kan ik iemand anders er blij mee maken.

Wat dan nog of ze op google staan... Hoe denk je dat die daar zijn gekomen? Ook dit zijn foto's van iemand en niet met een tekenprogramma gemaakt.

photoshop is vaak wel toegepast...

Met photoshop gaan ze echt geen dunne vis dikker maken of van een slappe rugvin een recht opstaande maken. Vaak maak je alleen een crop en bewerk je de scherpte en de kleur.

Je had eerst 2 mannen zo te zien. Twee mannen samen gaat altijd fout de een zal de ander doden.

Edit: Botia was me voor
lr88KlBkU1Kr4nxhIwD7HK0fqF-XtxKP.gif

ikbenFrits zei:
photoshop is vaak wel toegepast...

Ja, om een foto te verkleinen, te croppen, kleuren/belichting wat aanpassen. Er gaat echt niemand een vis dikker/dunner zitten photoshoppen, of z'n vin omhoog photoshoppen... Het is geen modeblad heh...

Ik kan wel een beetje photoshoppen:

40776_108611689196544_6231455_n.jpg

45941_108611719196541_7672867_n.jpg

4.jpg

3.jpg

klopt, ik kocht 2x man en 2x vrouw.
1 man is dood gegaan helaas.
nu zijn de dames zwanger begreep ik van een klant van marktplaats. en laat ze nu ff met rust.
heb meerdere planten gekocht vandaag om schuil plekken te maken.

Humor SaskiaZ!!

ik heb mijn hoogvin karper, weg gegeven, een aquarium zaak in stadskanaal wilde deze wel ruilen tegen 2 vrouwelijke guppy's.
daar hebben deze vissen een nieuw leven gekregen en ik ga verder met guppen.
mijn 20 neon tetra's doen het wel goed in de bak van 80 cm.
Nu mijn bota's verkopen omdat mijn slakkenplaag echt over is. en daarna overstappen naar een ander bestand, incl die neon's.

iemand nog suggestie's wat er bij die neon's kunnen ?

Zitten er ook nog andere vissen bij?

alleen nog een verdwaalde Ancistrus.
en rode planten.

Foto???
En heb je zelf wat in gedachten?

heb nog geen tijd gehad om nieuwe foto's te maken.
zelf dacht ik meer ancistrussen erbij en bijlzalmpjes.
of platy's erbij doen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan