Wat is er nieuw

Black moscow gupjongen...

stanovic

Well-known member
Lid geworden
4 maart 2010
Berichten
1,386
Leeftijd
57
Locatie
oosten des lands
Website
www.emeraldking-aquatics.com
Een hele korte video van 2 dagen oude black moscow jongen. Er waren niet echt heel veel jongen geboren maar daardoor waren ze wel wat groter al bij de geboorte. Maar ook al waren ze kleiner bij de geboorte dan bleven de volwassen dieren wel van de jongen af. Dat was voorheen ook al zo. Weer een mooi voorbeeld dat niet alle guppen hun jongen nazitten.
 
Als ze maar genoeg te eten krijgen en elkaar niet continu op de lip zitten. Sommige kweekbakken zitten vol met 100 kleine vissen en als je dan de volwassenen er tussen laat dan willen ze nog wel eens hap zeggen denk ik. Bij mij werkt het bakje met gaatjes wel prima. Als de volwassen vissen de kleintjes achterna zitten kunnen ze daar in schuilen. Ik heb wel het iedee dat met te veel vissen het probleem is dat de kleinste niet de kans krijgen te eten. Een noemt het natuurlijke selectie, in mijn ogen kan het voorkomen worden door net zoals hier bij jou het bescheiden te houden. Hoop dat ze mooi zullen groeien!
 
Als ze maar genoeg te eten krijgen en elkaar niet continu op de lip zitten.
Nou, om heel eerlijk te zijn, ook als ze niet genoeg te eten krijgen kan het zo zijn dat ze van de jongen afblijven. Het is eigenlijk afhankelijk van de individuele gup of ze achter jongen aanzitten of niet. Sommige stammen zijn absoluut jongenjagers. Maar er zijn ook stammen die zonder meer van hun jongen afblijven. Maar nogmaals, het komt op zich neer neer op de individuele gup wat die gaat doen als die een jong spot. Albino koiguppen bijv. staan er bekend om om hun jongen achterna te zitten.
Sommige kweekbakken zitten vol met 100 kleine vissen en als je dan de volwassenen er tussen laat dan willen ze nog wel eens hap zeggen denk ik. Bij mij werkt het bakje met gaatjes wel prima.
Ik heb ook volle bakken waar alles gewoon opgroeit. Weet je, wat ook een gegeven is, is dat als men de tijd gunt dat volwassen en halfwas exemplaren kunnen wennen aan kleingrut. Op een gegeven moment zijn ze er zo aan gewend dat ze de jongen links laten. Zo heb ik het al die jaren het gedaan en het werpt vruchten af. En dat geldt overigens niet enkel voor guppen doch ook voor meerdere levendbarende soorten die ik hou. Maar uiteraard zijn er ook soorten bij die wel zich tegoed doen aan de jongen. Dus dan is het een kwestie om die jongen er zo snel mogelijk uit te halen.
Ik heb wel het iedee dat met te veel vissen het probleem is dat de kleinste niet de kans krijgen te eten.
Dat is idd doorgaans het geval...
Hoop dat ze mooi zullen groeien!
Dank je. Dat lukt wel...
 
Bij mij werkt het bakje met gaatjes wel prima. Als de volwassen vissen de kleintjes achterna zitten kunnen ze daar in schuilen.
Ik heb bij bepaalde bakken waar ik van weet dat ze gretig op de jongen zijn van die diepere zeepbakjes met zuignappen hangen. En zoals bij jou, kunnen ze via de gaten of spleten het bakje in- en uitkomen.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan