Wat is er nieuw

Blackmollybabies en stroming

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hyndra1
  • Startdatum Startdatum
H

Hyndra1

Guest
Wij hebben 2 black molly baby's in een kweekbakje in het aquarium ze worden nu al aardig groot en ik wilde ze los laten maar voor ik mijn hand bij het aquarium vandaan had zaten ze al in het filter. Dat heb ik meerdere keren geprobeerd met hetzelfde resultaat. Ze worden gewoon weggeblazen door de stroming. Wat zou ik hier aan kunnen doen zodat ze toch lekker met de andere mee kunnen zwemmen?

Zachter zetten? iets voor de uitstroom en de instroom doen?

ik heb om een van mijn filters met een oude panty een bescherming gemaakt zodat het vuil er nog wel wordt ingezogen maar geen baby's

Die worden er nog tegenaan gezogen?

Gewoon een afsluiter tussen plaatsen om de stroming te kunnen regelen. Doorgaans kunnen de jongen er wel vanaf zwemmen maar d'r zullen absoluut ook wat aanwezig zijn die daar moeite mee hebben en derhalve aangezogen worden.

Wat dacht je van een sponsfilter?
Of inderdaad die tijdelijke panty maar wss ga je natuurlijk nog eens een kweek hebben en ben je er weer.

Waarom heb je de molly baby's apart gezet? Zitten er andere roofvissen bij ze in de bak? Mijn ervaring met molly's is dat juist deze baby's niet opgegeten worden.

Als ze iets groter al zijn zal het worden opgegeten wel meevallen verwacht ik.
Misschien voor de toekomst toch handig om de stroming te kunnen regelen. Je kan vast en zeker snel nieuwe jongen verwachten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan