Wat is er nieuw

Blackwater verlichting genoeg?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter GuitarDion
  • Startdatum Startdatum
G

GuitarDion

Guest
Hallo,

Mijn water is nu wel erg donker geworden en twijfel of er nu wel genoeg licht in de bak schijnt voor de groei van de planten.

Hier een foto:
151956guitardion_0_82_img_1416.jpg


Mijn excuses voor de weerspiegeling.

M'n Iphone maakt de bak lichter dan die in werkelijkheid is dus het is een beetje moeilijk in te schatten. Vooraan de bak is er opzich nog wel genoeg licht, maar achterin is het moeilijk te zien.

Er zit nu een Sera plant color 54 watt 104 cm in en een andere TL balk. Daar staat niks op dus weet niet hoeveel watt dat is.
 
Zal ook hetzelfde wattage hebben als de andere lamp,gewoon ff aankijken hoe de planten het gaan doen en als het nodig is de boel aanpassen.
 
Seabait zei:
Zal ook hetzelfde wattage hebben als de andere lamp,gewoon ff aankijken hoe de planten het gaan doen en als het nodig is de boel aanpassen.

Dat denk ik ook John. Ik ga afwachten en misschien in de toekomst een reflector boven hangen. Wil zelf toch wat meer licht in me bak, maar wel dat mooie kleurtje behouden.
 
Is een mooie bak zo maar zou zelf dat bloempotje uit de bak halen hoor 😉
 
Ik zou me niet meteen zorgen maken voor te weinig licht.
Er hangt heel wat licht boven een Rio 240 en de planten die ik zie hebben nu niet bepaald extreem veel licht nodig.

~ Ivo
 
Seabait zei:
Is een mooie bak zo maar zou zelf dat bloempotje uit de bak halen hoor 😉

Haha! Ik ben ook niet zo van die bloempotten etc. maar de kakatoe's zouden het wel leuk vinden om er eitjes in te leggen las ik.
 
Mascha&Ivo zei:
Ik zou me niet meteen zorgen maken voor te weinig licht.
Er hangt heel wat licht boven een Rio 240 en de planten die ik zie hebben nu niet bepaald extreem veel licht nodig.

~ Ivo

Dank je Ivo. Ik ga het ff aankijken hoe het gaat. Er komen nog wat meer planten in waaronder sterrenkruid. Die vraagt wel sterk licht volgens mij.
 
Denk wel dat ze voldoende licht krijgen hoor. Je zou die bloempotten ook met zand kunnen bedekken aquarium lijm erop etc..geeft een erg natuurlijk effect.

Zelf bezig met zeer kleine versie van blackwater enkel komen er bij mij geen planten in.
 
Volgens mij heb je eerder te veel licht dan te weinig licht. De planten groeien misschien wat minder snel, maar dat is in deze bak toch helemaal niet erg.

Offtopic:
I.p.v. die bloempot kan je ook een kokosnoot bij de groenteboer kopen. Openzagen, leeg drinken en leeg eten. Even goed afspoelen en de schil gebruiken.
 
GuitarDion zei:
Er komen nog wat meer planten in waaronder sterrenkruid. Die vraagt wel sterk licht volgens mij.
Ligt er een beetje aan wat je sterk licht noemt, maar hij is zeker niet zo lichtbehoeftig als sommige andere planten.
Je zult overigens snel genoeg zien wat 'ie doet. Ik ken trouwens een aardig donkere bak waar sterrenkruid het niet onaardig doet.

~ Ivo
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Ed Tensen: 8 Acro's rijker
      Terug
      Bovenaan