Wat is er nieuw

blad luis op me drijf planten

gpatton

Well-known member
Lid geworden
28 december 2018
Leeftijd
35
heb sins paar weken op een aantal bakken met garnalen blad luis op me drijf planten erg vervelend probeer ze weg te branden maar blijven altijd wat leven en ze vermenigvuldigen snel iemand idee om hoe ze te bestrijden hoor het graag

26e3051c89c65d488f9e05863986fc26.jpg

https://gyazo.com/26e3051c89c65d488f9e05863986fc26

Laatst bewerkt:
Het gemakkelijst lijkt mij de planten een dag onder water houden, bijvoorbeeld door ze te verzwaren of in een smalle fles te stoppen afhankelijk van de groote/soort van de planten. Bladluizen leggen alleen eitjes onder slechte omstandigheden, zolang ze het goed hebben zijn ze levendbarend.

Of je haalt ze eruit.
hier worden ze gemolken, door andere beestjes.

De visjes zien het wel als een lekkere hap. Gewoon in het aquarium onderdompelen, en dan heb je gratis levend voer. 🙂

Ik zou ze er gewoon uithalen en vervangen.

Of je haalt ze eruit.
hier worden ze gemolken, door andere beestjes.
Klopt, mieren doen dat bijvoorbeeld. Zij stimuleren de luizen om honingdauw af te geven hetgeen mieren wel lusten. De bladluizen halen sap uit bladeren waar suiker inzit meer dan ze zelf nodig hebben, dat scheiden ze dus af in de vorm van honingdauw. Maar ik zag ze nog nooit, in ieder geval, in mijn aquariums.

Ik zou ze er gewoon uithalen en vervangen.

Als dat zou kunnen. maar zoveel drijfgroen. die de vissen ook in de bak houden. anders schieten ze er uit.

Zal toch wel een deksel op zitten neem ik aan? En anders tijdelijk iets over hangen/spannen.
Maar moet ook geen lachertje zijn als je dat allemaal moet gaan vervangen.

ze er uit vangen gaat niet en die drijf planten zijn filters voor me bakken er uit halen ook geen optie

Zal toch wel een deksel op zitten neem ik aan? En anders tijdelijk iets over hangen/spannen.
Maar moet ook geen lachertje zijn als je dat allemaal moet gaan vervangen.
Ja, zit een kap over. Wat als ik in de bak moet zijn? Zo was ik bij de andere bak al een sturisoma kwijt geraakt. die ik toevallig onder de stelling, vond opgedroogd.

ze er uit vangen gaat niet en die drijf planten zijn filters voor me bakken er uit halen ook geen optie
Hoezo niet. Zijn er toch niet zoveel. in een teiltje buiten zetten.
dan weer terug.

Met goed ingedraaide filter en bodem lijkt me dat overbodig toch?

Proberen ze er onder de kraan af te spoelen.

Met goed ingedraaide filter en bodem lijkt me dat overbodig toch?
ik heb in somige bak echt 500/1000 garnalen zitten gaat snel fout heb ook maar gewoon simpele spons filters

ik ga een nog beter aansteker halen hopen dat ik daar mee het proleem kan op lossen

Hoezo niet. Zijn er toch niet zoveel. in een teiltje buiten zetten.
dan weer terug.
heb een hele stelling bertus is echt een berg drijfplanten maar blijf voor lopig hier nog weg branden

Gebraad van maken.

Gewoon nat sproeien ze hebben het niet zo op vocht.

vlammenwerper erop.

ik heb in somige bak echt 500/1000 garnalen zitten gaat snel fout heb ook maar gewoon simpele spons filters

Tja of dat nu echt verantwoord is in een nano is weer een andere vraag natuurlijk😉

Tja of dat nu echt verantwoord is in een nano is weer een andere vraag natuurlijk😉
???? ookal zou ik meter bakken hebben dan zitten die ook gewoon in notime vol verkoop ook veel en woord nooit minder

Ik weet wel dat men als max vaak 10 per liter hanteert maar ja daar zit je ver boven volgens mij😉.

Ik weet wel dat men als max vaak 10 per liter hanteert maar ja daar zit je ver boven volgens mij😉.
ja das groten boelshit is niet mogelijk ik kweek gewoon te snel omdat te realizeren enige wat ik merk dat me garnalen iets kleiner woorden dan normaal gesproken

heb een lange aan steker gehaalt bij action met een tankje om bij te vullen en werkt goed heb ze alemaal dood gebrand rot zakken ik ga gewoon heel snel over het opverlakte met de aan steker 3x per dag

Gaan de drijvers dan niet ook stuk?

Gaan de drijvers dan niet ook stuk?
gedeeltelijk de einde van somige bladeren woorden geel maar niet echt hinderend die plante verming vulgdige zig ook snel er is ook niet lang voor nodig om die pootjes van de bladluis weg te branden

Haha, lekker luguber om het te hebben over het wegbranden van de pootjes😀

Btw, je opmerking doet me een beetje denken aan de film Ghostbusters en in gedachte zie ik je straks al aan het werk met een vlammenwerper😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan