Bladeren blijven niet rood


60601

Well-known member
Lid geworden
2 juli 2016
Berichten
261
Deze plant groeit als kool.
Elk nieuw blad wat er bij komt is in het begin rood maar hoe verder hij groeit hoe groener hij wordt.
Als hij over is dan is hij ook helemaal groen.
Kan ik iets doen zodat hij rood blijft ?
De plant is een tijd geleden helemaal rood geweest maar weet niet mee hoe toen de omstandigheden waren.
 

Bijlagen

  • 20230806_143601.jpg
    20230806_143601.jpg
    1.3 MB · Weergaven: 39
Ik denk dat de plant voeding mist..

is zo te zien is het de Echinodorus Red Devil, en die heeft graag voeding, bij de wortels in de vorm van kleibolletjes of andere bodemtabletten.

 
Licht kan ook een reden zijn maar het beste kun je zoals Albert al zegt bij alle moerasplanten voeding bij de wortels doen.
 
Heb hier de E. Harbich. Die begint ook met rode bladeren welke langzaam groen kleuren. Hoort zo.
 
Er zijn behoorlijk wat Echinodorus soorten met rood achtige balderen. Deze willen allemaal, willlen ze de rode kleur behouden of intensifiëren, veel licht.
Heb hier de E. Harbich. Die begint ook met rode bladeren welke langzaam groen kleuren. Hoort zo.
Of dit al of niet zo hoort? Uiteindelijk bepaal je dat zelf maar :
Er zijn behoorlijk wat Echinodorus soorten met rood-achtige balderen. De Red Senna, Red Chamäleon, Hot Pepper om er maar een paar te noemen. Deze willen allemaal, willen ze de rode kleur behouden of intensifiëren, veel licht. Op die manier kan de oorspronkelijke kleur behouden worden.
 
Ik begin eigenlijk langzaam te denken dat dat misschien een verdedigingsmechanisme is tegen teveel licht. Dat dat soort planten rood wordt zoals wij bruin worden bij veel zonlicht.
Bij minder licht is dat niet meer nodig en worden ze weer groen. Net zoals mensen in de winter minder bruin worden.
 
Ik begin eigenlijk langzaam te denken dat dat misschien een verdedigingsmechanisme is tegen teveel licht. Dat dat soort planten rood wordt zoals wij bruin worden bij veel zonlicht.
Bij minder licht is dat niet meer nodig en worden ze weer groen. Net zoals mensen in de winter minder bruin worden.
Hier staat er iets over:

 

Terug
Bovenaan