Wat is er nieuw

Bladeren in aquarium

Jochempie000

Well-known member
Lid geworden
23 april 2013
Berichten
585
Locatie
Tilburg
Hallo ik wil graag bladeren in het aquarium maar wat voor bladeren kan ik het beste er in doen en hoe kan je ze dan laten zinken.
 
Ja klopt heb ik al gelezen alleen ze zinken niet
 
Kan 1 of 2 dagen duren voordat ze zinken.
 
Heb je ze eerst goed gedroogt? welke heb je?

Dan doe je ze daarna in een bakje,met wat gewicht erop.
Dan water bij gieten,en inwateren.
 
Ik heb beukenbladeren van een heg geplukt en toen in heet water gekookt en laten drogen en nu liggen ze in een emmer heb ik het goed gedaan of moet het anders.
 
Ze zinken trouwens naar 2dagen nog niet hoe ken dat en is het niet slecht voor de vissen
 
Moeten gewoon even volzuigen met water. Kan even duren. Wat helpt: vantevoren de blad en in een bakje met water en ze daar met wat steentjes onder water 'dwingen' scheelt tijd 😉

~ Ivo
 
Jochempie000 zei:
Ik heb beukenbladeren van een heg geplukt en toen in heet water gekookt en laten drogen en nu liggen ze in een emmer heb ik het goed gedaan of moet het anders.

Na de kook had je deze beter rechtstreeks in je bak gekieperd 😉
het laten drogen had je beter niet gedaan, of het had voor het koken moeten gebeuren.
 
Trouwens, als je deze nu rond deze tijd van de haag plukt heb je mooie ros-bruine bladeren,
na het plukken laat je deze direct maximaal 1 minuutje koken en daarna direct in je bak gooien.
Dan zinkt alles binnen de 24 uur.
 
Ze zijn gezonken alleen ik was net in de vis winkel nogmaals is na gevraagd en die zei dat op de,bladeren iets kan gespoten zijn of iets in zitten.

Zou ik ze er nog wel in doen vraag ik me nu af ????????
 
Jochempie000 zei:
Ze zijn gezonken alleen ik was net in de vis winkel nogmaals is na gevraagd en die zei dat op de,bladeren iets kan gespoten zijn of iets in zitten.

Zou ik ze er nog wel in doen vraag ik me nu af ????????

Op een haag spuit men meestal niet, ik heb het althans nog nooit gehoord.
Ik pluk ze, doe er eventjes de kook over en kieper ze direct in de bak.
Als je ze van een haag hebt geplukt moet je niet teveel schrik hebben, de LFS verkocht ze misschien liever zelf 😉
 
Blijft een risico hoor,voor hetzelfde geld hebben ze de boel afgelopen jaar wel een keer bespoten vanwege de processie rups om maar een voorbeeld te noemen.
 
Seabait zei:
Blijft een risico hoor,voor hetzelfde geld hebben ze de boel afgelopen jaar wel een keer bespoten vanwege de processie rups om maar een voorbeeld te noemen.

Uit te sluiten is het natuurlijk nooit 🙂

Wel is het hier in Belgi� zo dat je als particulier zomaar niet alles kan/mag bespuiten,
beukenhagen worden hierdoor hier nooit bespoten,
van eikenbomen weet ik dat de rups er graag op zit, deze wordt pas behandeld(dmv een vlam)als de rups er al op zit.
Preventief spuiten heb ik nog nooit gehoord.
 
De eikenprocessierups zit niet op beuken volgens mij John. Hiet niet in ieder geval !
 
Een paar jaar terug heb ik beelden op tv gezien in het nieuws dat er zelfs auto's onder zaten dus kan allemaal hoor.
 
Oeps hebben jullie daar nog auto's van eikenhout hahaha, bladeren kan je daarom het beste een beetje van de bewoonde wereld verzamelen.
 
Ga je weer lekker Hans? 😉 ondanks de naam van het beestje kan deze op zo goed als alle bomen/struiken nestelen.
Weet niet of ze het in Hoorn al weten maar bv een walvis is ook geen echte vis hoor! 😀
 
AadMec zei:
Oeps hebben jullie daar nog auto's van eikenhout hahaha, bladeren kan je daarom het beste een beetje van de bewoonde wereld verzamelen.

Ik wist dat er bij jullie nog flintstonesdorpen bestonden 😉 😀 😀
 
Ik ga denk ik maar bij mijn opa in de tuin plukken die spuit er in ieder geval niets op
 
Kom net terug van opa en een plastic zakje vol gehaald kan ik weer een paar maanden vooruit want in de winter kan ik ze niet plukken.
 
En trouwens ik heb nog een stuk houd van mijn oma gekregen en die is wel 50cm lang
 
Jochempie000 zei:
Kom net terug van opa en een plastic zakje vol gehaald kan ik weer een paar maanden vooruit want in de winter kan ik ze niet plukken.

Waarom kan je ze in de winter niet plukken?
 
Dan vallen ze van de struiken af????
 
Hehe, een groot deel van de bladeren blijft verdord hangen, deze heb je juist nodig, hebben een bruine kleur en kan je plukken. 😉
 
Echt ik dacht dat ze er af vallen hahahaha

Maar ik heb nu ook bruine bladeren dus dat is dan goed
 
hoe weet je het verschil tussen de giftige en de normale beuken.
 
Je moet die haag hebben,waar je overheen kijkt.
Die wordt het meest in steden en parken toegepast,als afscheiding.

Beukenhaag.
Beukenhaag - haagbeuk - Bomen online


Beukenhaag - haagbeuk. De beukhaag is een veel aangeschafte haag. Hij is
zeer populair omdat de beukhaag zijn blad vast houdt in de winter. Het sterft wel
af ...
www.bomenonline.nl/Themas/Beukhaag.asp


Goedkope beukenhaag te koop! - Haagplanten te koop


Beukenhaag kopen rechtstreeks van de kwekerij aan de consument. Een
topkwaliteit beukenhaag tegen scherpe prijzen!
www.haagplanten-te-koop.nl/beukenhaag.html


Heb je eigen voorraad.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan