Bladvissen samen met vlindervissen???


K

Kwieb

Guest
Hoi allemaal,
Kan ik in mijn bak van 1,20 cm 2 bladvissen en 2 of 3 vlindervissen houden?
Dat zal ik er ook wat guppen bij doen met het idee dat ze zich ong, net zo snel voortplanten als dat ze worden opgegeten. Kan dit lukken? En zullen er nog wat leuke vissen bij kunnen zonder dat ze opgegeten worden? Hoor het graag!
 
Bedoel je deze vis?
MONOCIRRHUS%20POLYACANTHUS.jpg


Of deze?
8IGmc5vq1s6cgtZQdMa7IfJjSVoCMdv5.jpeg


Of deze?
full28219441.jpg
 
Vlindervissen beter met 5 houden in 1.2m, vanwege teritoriumproblemen is 2-3 niet verstandig. 5 of meer gaat beter.

Vlinders gaan geen guppen eten overigens, als je dat van plan was, misschien een enkele gup die in de bovenste cm water zwemt een keer maar je zult ze verder echt levend drijvend voer moeten geven (bv krekeltjes, krulvliegen enz) i.c.m. gedroogd voer zoals gedroogde vlokreeftjes, buffalowormen etc.
 
Erg mooie visjes maar je moet je goed beseffen dat het toch geregeld gebeird dat volwassen dieren alleen vis willen.
 
Dankjewel,
En botia ik bedoel de eerste.
 
Eet die hij als hij volwassen is alleen vissen?
niet soms wat kip ofzo.
En heeft iemand nog een idee hoe ik dan de vissen bijv. Guppen kan kweken zodat hij altijd voer heeft?
 
Dat is een jager die flink wat visjes eet (schijnen dagelijks hun eigen gewicht aan (levend) voer te eten) Kun je daar aan voldoen?
http://www.hobbykwekers.nl/zoetwater/it ... lyacanthus

Enkele weken op vakantie gaan kan je met dit soort vissen dus wel vergeten.
 
Moeten het perse bladvissen zijn? In 1.2m kun je bv ook Ctenopoma kwijt, die eten ook wel diepvriesvoer enzo hoef je geen kweekbakken met guppen voor op te zetten.
 
Ctenopoma vind ik ook wel leuk eruit zien en hij is dus makkelijker te houden.
Maar ik weet erg wijnig over deze vis.
Heeft iemand ervaring?
 
Ik heb zelf een Ctenopoma acutirostre. Leuke combi in 1.2m met 5 vlindervissen, een Xenomystus nigri en iets op de bodem (Synodontis nigiventris bv,dan houdt je de hele bak West-Afrikaans/Congo).
Ik heb er zelf dan nog congozalmn bij maar dat kan ik niet aanraden, te druk voor 1.2m en ze pakken het voer ook wel erg snel weg van de wat tragere rovers. Er zijn ook wel andere zalmpjes uit de congo, zelf geen ervaring mee.
 
Dankjewel
 
En wat eet Ctenopoma eigenlijk?
en hij kan dus goed samen met redelijk kleine vissen?
En garnalen?
 
En Xenomystus nigri word toch ong. 30 cm is dat niet een beetje groot voor mijn bak?
 
Nee wat ik opnoemde zijn allemaal rovers, dus garnalen en kleine visjes worden lunch. Zelfde als die bladvissen, ik dacht dat je zoiets zocht.

De mesvis heb ik nog nooit groter gezien dan 15-18cm,kan wel in 1.2m (maar dus niet met kleine medebewoners, idem voor vlinders en tapijtvissen enz)

Tapijtvis eet zoals gezegd allelei soorten levend voer en diepvries, is lang niet zo'n moeilijke eter als de bladvissen (maar geen gewoon droogvoer dus, of als ze het al eten max 1x/week).

Grote vissen die samenkunnen met garnalen is natuurlijk erg lastig, blijven puur plantenetende meervallen over, en blauwe spat/diamantgoerami denk ik (lusten vast ook wel garnalenmaar hebben klein bekkie voo hun grootte)
 
Mij niet bekend, misschien uitval vanwege verkeerd voer? Alleen droogvoer gaat niet werken, maar is wel wat de meesten voeren helaas... En misschien stress indien meerdere mannen in de bak? Ik heb er ook maar 1 (is ook genoeg in 1.2m m.i. al schijnt een trio ook te kunnen). Waterkwaliteit, bij mijn roofvissenbak flink filter erop en wekelijks +50% verversen
 

Terug
Bovenaan