Blau Pico Lumina 8 RGB+


Xiano #pareldanio

Well-known member
Lid geworden
20 augustus 2019
Berichten
333
Leeftijd
18
Heeft er iemand ervaring met deze verlichting?

Ik zoek namelijk naar een nieuwe verlichting, omdat mijn oudere (ingebouwd bij het model) het laat afweten tegenwoordig. Ik zoek nu achter een verlichting met onder andere rode straling want ik zou graag enkele rode planten willen houden.

Ik heb al naar het merk Twinstar gekeken, maar deze zijn toch wel wat duurder. Aangezien ik over het algemeen geen al te hoge bedragen kan betalen (ik zal al veel moeten betalen voor mijn vissen en planten en ik zal nu ook nog moeten sparen voor mijn co2 systeem en een set om levend voer te kweken), wil ik graag weten of de Twinstar dan zoveel beter is van kwaliteit.
 
Heeft er iemand ervaring met deze verlichting?

Ik zoek namelijk naar een nieuwe verlichting, omdat mijn oudere (ingebouwd bij het model) het laat afweten tegenwoordig. Ik zoek nu achter een verlichting met onder andere rode straling want ik zou graag enkele rode planten willen houden.

Ik heb al naar het merk Twinstar gekeken, maar deze zijn toch wel wat duurder. Aangezien ik over het algemeen geen al te hoge bedragen kan betalen (ik zal al veel moeten betalen voor mijn vissen en planten en ik zal nu ook nog moeten sparen voor mijn co2 systeem en een set om levend voer te kweken), wil ik graag weten of de Twinstar dan zoveel beter is van kwaliteit.
Pas op: rode planten verlangen niet zozeer alleen "rode straling", ik neem aan dat je rode leds bedoelt, maar het vraagt wel ook licht welke in de golflengte 650 nm en 780 nm (rood) ligt. Maar dat zit dus gewoon in het witspectrum in een goede hoeveelheid wanneer je lampen hebt die zo ongeveer een gemiddelde Kelvinwaarde van 5000 hebben. Je hoeft dus niet noodzakelijker wijs RGB lampen te bezitten. Wanneer je rode planten wenst moet je je wel realiseren dat deze een hoge lichtSTERKTE vragen en dat is dus iets anders als licht duur. En, wanneer je die hoge lichtsterkte kan bieden, je moet dan minimaal denken aan 45 lumen of meer per liter water, er aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ook gevraagd gaat worden op extra CO2 toevoeging waarbij er dus ook een dergelijke installatie moet komen. Het is dus zeker nuttig om belichting aan te schaffen die het gevraagde kunnen bieden maar wanneer je (nog) CO@ (gas!!) wilt toevoegen moet je je voorlopig houden bij planten die een gemiddelde lichtsterkte vragen.
 

Bijlagen

  • Omschrijvingen-kleurtemperaturen.jpg
    Omschrijvingen-kleurtemperaturen.jpg
    38.7 KB · Weergaven: 35

Terug
Bovenaan