Wat is er nieuw

blauw alg in substraat

Obbezz

Well-known member
Lid geworden
19 augustus 2005
Berichten
401
Locatie
Zevenaar
Zoals de titel al zegt heb ik wat blauwalg aan de voorzijde van het subtraat die behoorlijk hardnekkig is! Het wordt wekelijks verwijderd maar blijft terug komen! Iemand een goude tip? Hierbij wat foto's..
20171208_191911.jpg
20171208_191914.jpg
20171208_191929.jpg
 
Ik denk te weinig circulatie waardoor je daar snel meer vervuiling krijgt en misschien icm meer daglicht daar.
 
De oorzaak lijkt me duidelijk.. echter hoe kom je er weer vanaf?? :S
 
Ik denk te weinig circulatie.

Met 3!!! stromingspompen en een spraybar? Denk het niet.

Ik zou het plantje terugsnoeien tot 5 cm van de ruit. Het substraat afhevelen met een slang. Dit substraat goed uitspoelen en evt uitkoken. Dan terug storten. Hopelijk blijft het dan weg.

Er zal toch wat vervuiling onder het plantje blijven zitten.
 
Met 3!!! stromingspompen en een spraybar? Denk het niet.

Ik zou het plantje terugsnoeien tot 5 cm van de ruit. Het substraat afhevelen met een slang. Dit substraat goed uitspoelen en evt uitkoken. Dan terug storten. Hopelijk blijft het dan weg.

Er zal toch wat vervuiling onder het plantje blijven zitten.

Het lijken 3 stromingspompen maar het is er maar 1 🙂 rechts voorin is een juwel thermometer! 5 cm lijkt me wat rigoureus.. wellicht een cm of 2 zal ook hopelijk voldoende zijn! Ik denk door het op kruipen van de cuba de stroming ter plaatse van de voorruit nihil is.. Kzal deze ca 2 cm weg steken, afzuigen en aanvullen met wat zand. Ben benieuwd!!
 
Even afplakken met tape, dan komt er geen daglicht bij en is het snel weg.
Of even afhevelen wat Ton al zegt.
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Chat Bot: Ice78 has left the room.
      Terug
      Bovenaan