blauwalg bestrijden

E

Esmée1975

Guest
Hoi hoi

ik heb vandaag cerprofor aerocol aan mn aquarium toegevoegd ivm blauwalg.
door omstandigheden mn aquarium beetje verwaarloosd :sorry:

ik heb hiervoor eerst 50% water ververst en alg afgezogen.
moet ik nu ook vloeibaar biofiltermedium toevoegen, of pas na een week ivm het middel wat blauwalg verwijderd.
weet dat het bacterie level laag word hierdoor en dat dit aangevuld moet worden, maar weet effe niet meer of ik dit nu dus ook gelijk moet toevoegen.

graag jullie tips en hulp.

Groetjes Esmee
 
Wat ik begrijp moet je na 2 weken beginnen met waterwissels maar ik heb hier zelf geen ervaring mee.
Dit staat in de bijsluiter:

The aquarium filter can stay on during the treatment. Two weeks after the last addition of
Aerocol you can restart your weekly water changes (we advise 10-20%) and restart filtration
with active carbon to remove any residues.
 
Tja dat had ik ook gelezen in de bijsluiter John :thumbs: , als ik het zo lees idd over 2 weken weer deel water verversen en dan biofiltermedium toevoegen of nu ook al wat erin doen?
 
Ja dat vind ik een goede vraag. Nu zit dat middel nog in je water en zal denk ik nog werkzaam zijn en dus ook weer de bacterien doden. dat lijkt mij tenminste logisch.
misschien dat gebruikers hiervan je dit wel kunnen zeggen.Het zal zoals ik het lees wel nodig zijn dat het nawerkt in je bak.
 
Terug
Bovenaan