Wat is er nieuw

blauwalg, kom er maar niet vanaf.

Nekko

Well-known member
Lid geworden
26 oktober 2015
Berichten
3,188
Locatie
Rotterdam
Mijn blauwalg is plots weer terug voor de zoveelste keer.

Ik doe een 30% waterwissel wekelijks. Ik haal alle dode bladeren eruit en ik zorg dat er geen etensresten achterblijven in de bak...

Zelfs in mijn garnalenbak waar nauwelijks eten in gaat en waar er zoveel planten groeien dat het niet aan teveel nitriet (of was het nitraat?) kan liggen.

Wrm krijg ik dan toch steeds weer blauwalg?
 
Afzuigen en 3 dagen volledig verduisteren al geprobeerd?

En heb je wat meer informatie?

Bakmaat, bodem, filter, waterwaardes
 
Ergens is er een onbalans, zeer waarschijnlijk op bacterieel gebied, vaak gewoon rustig blijven verwijderen, en verder zorgen voor stabiliteit, is mijn ervaring dat het dan ook weer verdwijnt
 
In de regel is het een kwestie van teveel belasting van de bak.
 
Afzuigen en 3 dagen volledig verduisteren al geprobeerd?

En heb je wat meer informatie?

Bakmaat, bodem, filter, waterwaardes
garnalen bak is de hoeveelheid blauwalg echt minuscuul. Maat is ik gok 1mx 40x30
en dan de roofvis bak 200x65x40 gok ik. Maakt de maat uit?

Bodem is bij de roofvissen zand, (ben ff vergeten welk soort zand het was) Maar het groeit voornamelijk op het hout.

Mijn waterwaarde spul werkt niet meer.. idk why mr er klopt niks van, denk dat het over de datum is of open heeft gestaan. Ga vandaag ff nieuw kopen.

Teveel belasting lijkt mij dus niet te kloppen. Ik doe echt veel waterwissels en iedere week ook echt. De pomp heb ik laatst verschoond. de dode bladeren haal ik tegenwoordig ook eruit. En ik maak sure dat al het voedsel wordt opgegeten. Als het binnen een week niet minder is dan ga ik denk ik 3 dagen verduisteren.
 
Zou je voer eens bekijken lost het niet te snel op en bevat het veel eiwitten en 30% verversen bij blauwalg :juggle:
Tevens geef je aan dat het weer terug is soms begonnen na het filter reinigen :S
En drie dagen verduisteren soms helpt het soms zeker niet en oppassen met met planten bij deze methode en de zuurstof verhouding in je bak
 
Heb je misschien geen goede circulatie waardoor er ophoping ontstaat of is het hout rot en zacht?
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan