Wat is er nieuw

Blauwalgen

Erik Pereij

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
4 april 2022
Berichten
88
Leeftijd
55
Locatie
Einighausen
Heeft er iemand ervaring met waterstofperoxide, ik denk namelijk dat een beetje blauwalg heb. Ik wil dit bestrijden met waterstofperoxide. Hoeveel procent mag of moet dit zijn en hoeveel ml mag ik per dag gebruiken in mijn bak van netto 350 liter. Ik voeg wel nog per dag Easycarbo toe deze zal dan uitgeschakeld moeten worden toch!
 
Hoi Marcel

Mag het ook 3% zijn of moet het 6% zijn. Ik moet wel zeker de easycarbo uitschakelen.Toch !
Ik weet niet waar het vandaan komt. Ik heb een hele goede stroming, geen vervuilde bodem zover ik kan beoordelen, wordt regelmatig gereinigd met de klok.
Of mischief toch te weinig onderstroming. Ik heb zelf op deze bak een Oase biomaster 600 en 850 pomp op draaien, moet volgens mij toch voldoende zijn😆

Dit is mijn aquarium in purple gisterenavond hahaha 1 minuut de lampen op purple gezet.

. IMG_2608.jpeg
 
Het mag ook de 3% zijn maar de dosering zal dan hoger moeten zijn denk ik voor eenzelfde resultaat.
 
Hoi John.
Ik mag dan max 50ml waterstofperoxide 3% injecteren. Maar zoveel hoef ik niet te injecteren er zit maar een beetje op 2 plaatsen.
Maar ik had nog geen antwoordt op de EasyCarbo gekregen 😆 deze geheel uitschakelen dan ! voor een dag.

Scherm­afbeelding 2024-07-25 om 08.22.34.png
 
Hoi John
Weet jij ook toevallig waar ik spuitjes en injectienaalden kan kopen.
 
Dat kan normaal bij een apotheek wel. Ik kocht ze daar vroeger ook altijd. Je kan gewoon een 1 of 5ml injectiespuit vragen en dan kijken ze je wel aan zo van spuit je drugs🤣🤣
 
🤣🤣🤣🤣🤣 Gelukkig zie ik er zo niet uit dat ik me dood spuit🤣🤣🤣

MAAR MOET IK NU WEL OF NIET DE EASYCARBO UITSCAKELEN, WANT IK HEB NOG GEWERKT MET Waterstofperoxide.
 
Goede vraag want carbo is een koolstofbron en ik denk dat dit los van elkaar staat maar wacht even wat de kenners hierover zeggen.
 
Ik zou het gevoelsmatig niet tegelijk op dezelfde plek spuiten, maar ik gebruik het ook wel eens op dezelfde dag hoor.. geen problemen mee.
 
Waarom gebruik je easycarbo? Ik ben zelf absoluut geen voorstander van easycarbo, dus als je het helemaal weg kunt laten, zou ik dat zo snel mogelijk doen.
 
Beste lysia
Ik had toch een vraag gesteld of niet.https://aquariumopstarten.nl/blog/vloeibare-co2/
 
Beste lysia
Ik had toch een vraag gesteld of niet.https://aquariumopstarten.nl/blog/vloeibare-co2/
absoluut, maar ik weet het antwoord niet op de vraag over de combi van carbo en peroxide. Ik vroeg me alleen af of het een mogelijkheid is om helemaal te stoppen met carbo. Dan is je vraag ook beantwoord.
 
Maar dat was wel natuurlijk wel mijn vraag ?

Ik hoef niet te stoppen met carbo waterstofperoxide gebruik je maar 1 of 2x om het beetje blauwalg wat ik heb weg te krijgen.
 
AquaCafe
Help Users
      BlupGup: morge
      Terug
      Bovenaan