Blauwe alg op kiezel

wfa

Member
Lid geworden
12 september 2020
Berichten
14
Leeftijd
67
Sinds twee weken heb ik plots blauwe algen. Deze algen zitten alleen op de bodem op de kiezel, niet op de planten. Als ik ze afzuig, wat wel makkelijk gaat, is de alg na een paar uur al weer terug.

Ik heb weinig vissen en voeder dus niet veel. Ververs elke week een deel van het water. De filterwat wordt ook wekelijks vervangen, behalve het onderste deel (juwel binnenfilter) vervang ik bijna nooit.
Heb wel sinds 5 weken co2 toevoeging, kan de blauwe alg hier iets mee te maken hebben.?
Geef ook elke week meer plantenvoeding, kan die ook een oorzaak zijn van mijn blauwalg?
 
Hoge fosfaat waarde?
 
Heb je een foto van de bak en de aanslag? Weet je de waterwaarden? Deze kun je het beste meten of laten meten met druppels. In de regel is blauwalg een probleem met teveel organische belasting.
 
Heb je een foto van de bak en de aanslag? Weet je de waterwaarden? Deze kun je het beste meten of laten meten met druppels. In de regel is blauwalg een probleem met teveel organische belasting.
ph in mijn bak is 6,7, nitraat is ongeveer 50. Fosfaat weet ik niet en weet ook niet hoe ik dat moet meten.
 

Bijlagen

  • 20200930_163954.jpg
    20200930_163954.jpg
    432.1 KB · Weergaven: 79
Terug
Bovenaan