Wat is er nieuw

Bleheri en anubias baardalg

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Bumblebiekje
  • Startdatum Startdatum
B

Bumblebiekje

Guest
Beste,

In mijn 200 liter aquarium hebben de planten die langzaal groeien last van baardalg.

Meer informatie:
Temperatuur is 26 graden
Filter: cristalprofi i200 en sinds vandaag een superfish voor aquarium tot 200 liter erbij gehangen met spraybar
Verlichting: 2x 30 watt (daylight en plant) van 13.30 tot 22.30
Bemesting: gisteren kleibolletjes gedaan bij de bleheri en de valisneria, 20ml profito per week
Co2 toevoeging: nee maar wel carbo in de kast staan

Waterwaardes: (sera test)
Ph: 7
Gh: 7
Kh: 5
No2: 0
No3: 10
Cu: 0
Nh3-4: 0
Fe: 0,5
Po4: 1
Co2 continue test: mooi in het groen

Meestal ververs ik om de 2 weken 30-40 procent, af en toe ook om de week... de bak krijgt geen zonlicht van buitenaf en ik voer de vissen 1x per dag (14 corydoras panda, 14 platy's, 2x ancistrus en 2x hypancistrus l401)

Mijn bleheri is bijna kaal geknipt om de aangetaste bladeren weg te halen en dit vindt ik erg zonde omdat het een prachtig mooie plant is. Er komen wel nieuwe blaadjes aan en alles groeit als kool, ook de snelgroeiers en de lotussen.

De aangetaste planten staan er een maand in, gisteren nog valisneria gigantea in de bak geplant omdat dat een goede zuurstofplant zou zijn.

Het aquarium draait een goede 4 a 5 maanden.

Iemand nog tips over wat ik best kan doen, of is het geduld hebben?
 
Nou ff een update.

Heb net water ververst van de 200 liter (30 procent) en een dopje easy start erbij gedaan. Ook ga ik over op dagelijkse bemesting, eens kijken of dat nog verschil uit maakt op den duur. Ik doe nu 3ml profito, 3ml ferro en 3ml kalium erbij per dag om de eventuele voedingstekorten bij te houden. Zelf denk ik ook dat mijn fe waarde wat omhoog mag...

Iemand tips oid?
 
Niemand?
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Ed Tensen: 8 Acro's rijker
      Terug
      Bovenaan