Blonde onderzwaardguppen...


Blonde onderzwaardguppen...
Deze komen van mijn blonde wienersmaragdguppen doch is niet het groen op de staartaanzet meer bij elke man aanwezig, wat wel typerend is voor een wienersmaragdgup. Daarom vermeld ik ze bewust enkel als zijnde blonde onderzwaardguppen.

Jammer van het staartje! Krijg je dat er goed uit? Super mooie vissen weer, denk dat ik de emerald mooier vind!😄
 
Blonde onderzwaardguppen...
Deze komen van mijn blonde wienersmaragdguppen doch is niet het groen op de staartaanzet meer bij elke man aanwezig, wat wel typerend is voor een wienersmaragdgup. Daarom vermeld ik ze bewust enkel als zijnde blonde onderzwaardguppen.

Waarom zijn de ogen van een gup eigenlijk zwart soms? En wat is jouw favoriete kenmerk van de gup eigenlijk? 😄
 
Dat lijkt me de pupil te zijn, die is volgens mij bij alle vissen zwart, net als bij ons.
 
Jammer van het staartje! Krijg je dat er goed uit? Super mooie vissen weer, denk dat ik de emerald mooier vind!😄
Wat bedoel je met dat staartje dan? Of bedoel je de groene kleur die bij de staartaanzet aanwezig zou moeten zijn? Dat kun je wel weer er in krijgen hoor middels vers bloed.
Waarom zijn de ogen van een gup eigenlijk zwart soms? En wat is jouw favoriete kenmerk van de gup eigenlijk? 😄
Kijk, de pupillen zullen doorgaans zwart zijn bij vele gupstammen. Doch als de iris ook nog eens zwart worden terwijl de iris doorgaans blauw, wit zilverachtig is, dan betekent dat een vorm van opwinding. Dat kan angst, woede of sexuele opwinding zijn. Maar dat gebeurd niet bij alle gupstammen. Siergupstammen die dit kennen hebben dan in hun bloedlijn, guppen zitten die afkomstig zijn uit Trinidad and Tobago. Enkel wildguppen vanuit die streek kennen dit fenomeen.
Maar er zijn ook guppen die geboren worden met een zwarte iris. In dat geval heeft de iris een hoge concentratie aan melanoforen (donkere kleurecellen) ipv iridoforen (zilveren tot blauwe kleurcellen die reflecteren) of leucoforen (witte kleurcellen). Omdat zowel de iris als de pupil zwart zijn, lijken de ogen vrij groot.
Bijzonder fraaie vissen.
En niet alleen de mannen.
Dank je...
 
Wat bedoel je met dat staartje dan
Ik dacht er 1tje te zien met een kromming in dr staartje maar wellicht zie ik het verkeerd en komt het door dr volle buik ook 😄


Kijk, de pupillen zullen doorgaans zwart zijn bij vele gupstammen.
Het lijkt wel vooral bij guppen dat als je van onderen kijkt en ze boven aan zwemmen hun ogen in eens donker worden maar misschien is dat bij alle vissen zo. Ik zal eens kijken of ik binnenkort wat kan fotograferen daarvan. Lijkt wel reflectie ofzo als of hun ogen al het licht absorbeert
 
Wat bedoel je met dat staartje dan? Of bedoel je de groene kleur die bij de staartaanzet aanwezig zou moeten zijn? Dat kun je wel weer er in krijgen hoor middels vers bloed.

Kijk, de pupillen zullen doorgaans zwart zijn bij vele gupstammen. Doch als de iris ook nog eens zwart worden terwijl de iris doorgaans blauw, wit zilverachtig is, dan betekent dat een vorm van opwinding. Dat kan angst, woede of sexuele opwinding zijn. Maar dat gebeurd niet bij alle gupstammen. Siergupstammen die dit kennen hebben dan in hun bloedlijn, guppen zitten die afkomstig zijn uit Trinidad and Tobago. Enkel wildguppen vanuit die streek kennen dit fenomeen.
Maar er zijn ook guppen die geboren worden met een zwarte iris. In dat geval heeft de iris een hoge concentratie aan melanoforen (donkere kleurecellen) ipv iridoforen (zilveren tot blauwe kleurcellen die reflecteren) of leucoforen (witte kleurcellen). Omdat zowel de iris als de pupil zwart zijn, lijken de ogen vrij groot.

Dank je...
Wat een leuke website heb je trouwens stan 😄
 
maar misschien is dat bij alle vissen zo
Het antwoord heb ik gegeven hoe dat zit bij guppen.
Wat een leuke website heb je trouwens stan 😄
Oh, dank je... Had je dat nog niet eerder gezien dan? Het is een informatieve site die meer verteld dan een gemiddelde site over levendbarende tandkarpers. En het laat mijn passie voor de aquaristiek zien. Ik heb bewust gekozen om geen commerciële site op te zetten. Want ondanks dat er wel wat verhandelt wordt, ben ik in eerste instantie een aquariaan (dat staat ten allen tijde voorop) en geen handelaar. En daarbij verhandel ik niet aan iedereen als het om speciale soorten gaat. Die gaan naar een echte liefhebber, danwel een serieuze kweker. Want dan draait het om vissen die niet zomaar via de retail te verkrijgen zijn en dan prefereer ik dat ze naar een geschikt iemand gaan. Wat in de mix terecht komt en wat commerciëler is aan vissen (wat dan wel weer via de retail verkrijgbaar is), staat vrij voor een ieder wat mij betreft.
Als ik iemand treft waar ik al van door heb dat de vissen niet op de juiste plek komen, dan durf ik rustig een "nee" te verkopen. Zelfs als ik op een beurs sta. Ik sta voor mijn vissen wat dat betreft...
 
Oh, dank je... Had je dat nog niet eerder gezien dan?
Met deze hobby komt er zo veel op me af dat ik er nog geen tijd voor had gehad nee haha maar ik zag inderdaad al hoeveel informatie er op staat. Een ware schatkamer aan informatie dus ik ga er zeker een keer goed de tijd voor nemen me wat in te lezen 😄

Ik kwam al een paar stukjes op internet tegen over mensen die over jouw vissen schreven. Dus ik kreeg inderdaad al de indruk dat er een soort selectief groep mensen is waaraan je verkoopt.

Maar dat moet ook kunnen dat is meer verantwoordelijkheid dan dat het business is. Je kan niet aan jan en alle man vissen verkopen zonder zeker te zijn dat er geen dingen gebeuren die eigenlijk niet oke zijn. Al is het verkeerde kweek maken en ik het ergste geval het nog onder jouw "naam" verkopen ofzo... Zijn er vast bij die denken oh ik koop een koppel van 100 euro, lekker verdienen met die konijnen guppen, hop zo is je kweekvorm verpest door het verkeerd kweken... Ik snap het wel
 

Terug
Bovenaan