Bloody Mary Aquatlantis 54L van Alexander


Alexander

Well-known member
Lid geworden
24 oktober 2017
Berichten
443
Leeftijd
30
Locatie
Zuid Limburg
Opstart
Drie weken geleden heb ik een nieuw aquarium gescoord voor mijn garnalen, ter vervanging van mijn Superfish 30L bakje. Deze nieuwe 54L bak ben ik toen gestart met ingedraaide sponsfilters en water van mijn andere aquarium.
Dit bakje staat op mijn slaapkamer, dankzij de Aquael Pat Mini filter is het geheel lekker stil.

Inhoud
Vorige week heb ik op Vivarium nog eens 15 mooie Bloody Mary garnalen gescoord en heb ik ze samen met de garnalen die ik nog had, in deze nieuwe bak gezet.
Vandaag heb ik een nieuw stuk hout aan de rechterkant bijgeplaatst, en hier ook wat mos op gebonden. Als het goed is wordt dit stuk hout even donker als het stuk aan de linkerkant.
De Appelslakken zijn nog niet zeker van een verblijfsvergunning in dit bakje.

In dit bakje gebruik ik:
- Dennerle Nanobemesting
- Dennerle CrustaFit

Het bakje laat ik in deze situatie even een tijd met rust zodat het mos lekker kan gaan groeien.
Ik wil met deze Bloody Mary garnalen gaan kweken en ook selecteren op mooie rode kleur.

1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
 
Appelslakken zullen erg groot gaan worden, dus dan zou ik ook aan hun verblijfsvergunning twijfelen.
Misschien nog wat plantjes erbij of mosjes, het is nu nog wat kaal, veel succes met de bak en de bewoners.
 
Erg leuk hoor en ik heb ook altijd Appels in een 60cm gehad en als je er niet teveel in doet kan dat volgens mij wel.
 
Appelslakken zullen erg groot gaan worden, dus dan zou ik ook aan hun verblijfsvergunning twijfelen.
Misschien nog wat plantjes erbij of mosjes, het is nu nog wat kaal, veel succes met de bak en de bewoners.
Ben nog niet zeker van de Appelslakken inderdaad. Punt is eigenlijk ook dat ik in de grote bak Anatome Helenas heb zitten, dus ik kan deze Appels even geen beter huis geven dan dit.

Ik wil het bakje niet te vol hebben, zoals ik in het verleden vaker gehad heb, maar een plantje tegen de achterwand is zeker niet uitgesloten!

Erg leuk hoor en ik heb ook altijd Appels in een 60cm gehad en als je er niet teveel in doet kan dat volgens mij wel.
Dankje!

Het zijn 4 Appeltjes.
 
Ben nog niet zeker van de Appelslakken inderdaad. Punt is eigenlijk ook dat ik in de grote bak Anatome Helenas heb zitten, dus ik kan deze Appels even geen beter huis geven dan dit.
Bij mij blijven de Helena's van de grote appelslakken af, mogelijk omdat er ook nog zat andere slakjes in zitten, maar het kan dus goed gaan.
 
Hoe gaat het hier?
Goed!

Heb al een aantal mini bloody's gespot!
Zijn niet heel goed op de foto te krijgen, maar eens wat meer moeite voor doen.

Voor nu heb ik wel een paar kiekjes die ik vanmiddag toevallig gemaakt heb.

Witte puntjes zijn allemaal beginnende slakjes. Even kijken of ik die onder controle kan houden, maar vond het misschien ook een leuk idee om hier sowieso wat Anatome Helena's in te zetten. Appels zijn al naar de grote bak namelijk.

IMG_3516.JPG
IMG_3519.JPG
IMG_3520.JPG
IMG_3521.JPG
IMG_3522.JPG
IMG_3525.JPG
 
Sinds een week Anatome Helena's erin, maar afgelopen woensdag zag ik al een vrijwel opgevreten garnaal liggen, en donderdag zag ik het volgende.
Of het ze nu toch gelukt is om een garnaal te vergiftigen of dat het tijdens de vervelling van de garnaal gebeurt is, geen idee.
Wat ik wel weet is dat ik ze gisteren allemaal eruit gehaald heb en naar de grote bak heb verhuisd. Geen zin in nog meer slachtoffers.

IMG_3595.JPG


Door de Helena's heb ik dus 2 Bloody Mary's verloren, maar gelukkig zie ik wel al veel kleintjes rondlopen :rolleyes:
 
Zou je garnalen ff goed nakijken Alexander en de garnalen met die trosjes zsm uit je bak halen!
 
Oei! Bedankt voor de info @Seabait en @quistero ! Blij dat ik dit plaatje toch even geplaatst heb.
Heb me even een beetje ingelezen en de overige garnaaltjes geïnspecteerd, Vooralsnog zie ik geen andere gevallen. Ik ga het goed in de gaten houden. Veel meer als in de gaten houden en eruit halen kan ik niet doen zo te lezen.

Wat betreft de hydra, klopt inderdaad. Ik ben zo min mogelijk tot niks aan het voeren in de hoop dat ze weg gaan. Zijn er nog andere dingen die ik kan doen? Temperatuur verhogen lijkt me namelijk niet zo slim voor de garnaaltjes.

Wat denken jullie, toch weer de Helena's terug zetten? Als deze garnalen ziek waren snap ik wel dat ze opgegeten zijn..
 
Vaak verdwijnt de Hydra ook weer vanzelf maar als je ziet dat ze toch vermeerderen en groter worden kan je een kuurtje met Flubenol doen bv.
Wat denken jullie, toch weer de Helena's terug zetten? Als deze garnalen ziek waren snap ik wel dat ze opgegeten zijn..

Je kan ze terugzetten ivm je plaagslakken maar moet je zelf weten,is wel handig dat ze de dode garnalen opeten maar de
Ellobiopsidae zal overblijven en kan je het beste de boel steeds goed controleren en zelf de dode garnalen verwijderen.
Zo had bijna de Helena onterecht weer een slechte naam gekregen,heel dat gif verhaal is sowieso onzin want zie hier elke dag wel garnalen bovenop de slakken zitten bv en staan ook bergen foto's van op het internet.
 
Vaak verdwijnt de Hydra ook weer vanzelf maar als je ziet dat ze toch vermeerderen en groter worden kan je een kuurtje met Flubenol doen bv.


Je kan ze terugzetten ivm je plaagslakken maar moet je zelf weten,is wel handig dat ze de dode garnalen opeten maar de
Ellobiopsidae zal overblijven en kan je het beste de boel steeds goed controleren en zelf de dode garnalen verwijderen.
Zo had bijna de Helena onterecht weer een slechte naam gekregen,heel dat gif verhaal is sowieso onzin want zie hier elke dag wel garnalen bovenop de slakken zitten bv en staan ook bergen foto's van op het internet.
Toppie. Ja ik had in het verleden ook altijd goede ervaringen met Helana's. Goed dat je die schimmel hebt gespot!
 
De garnalen gaan super. Het zijn er echt veel en ik zie constant kleintjes. Die schimmel wat je begin dit jaar had gespot heb ik sindsdien bij geen enkele garnaal meer gezien.

Het mos van de mosballen had de Javamos overgenomen, waardoor dat helemaal kapot ging. Ik kon het niet meer redden. Ik heb beide houtstukken helemaal moeten schoonschrobben om van dat rotspul af te komen. Voor mij geen mosballen meer, echt de eendenkroos van de mossen.

Ik had het even laten doorgroeien, om te kijken hoever het zou doorgroeien en volgens mij vonden de garnalen het wel fijn, maar het bleef maar doorgaan haha:
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_1987.jpg


Even een snelle foto gemaakt van hoe het nu al een paar weken is, Levermos is nieuw en moet flink gaan groeien.
Ik ben op zoek naar makkelijke plantjes voor dit aquarium, om erbij (achterin) te plaatsen, die ook garnaal-safe zijn en niet veel voeding nodig hebben.

IMG_4837.JPG


Tips voor plantjes zijn welkom.
Als er wat plantjes bij staan zal ik eens wat betere foto's maken.
 
Super dat het met de garnalen goed gaat!
Die bossen zijn geen mos van de ballen maar draadalgen.
Misschien wat drijfplanten nemen of het licht korter aan bv anders is de kans groot dat het weer terug komt.
 
Dat mos op het hout staat leuk en ik heb dat ook bij de garnalen en Levermos groeit vrij snel hoor dus dat hout is straks een mooi groen tapijt.
 

Terug
Bovenaan