Wat is er nieuw

blue bolts kweken

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tommass
  • Startdatum Startdatum
T

Tommass

Guest
Ik zit met een vraag, ik heb nu een extreem grote groep garnalen zitten en ben nu aan het splitsen en selecteren zodat de grades beter worden.

Nu heb ik een bak met taiwan bee�s en A+S grades crystal red en black en golden bee en snow white geplaatst.

Daar heb ik ongeveer 30 tot 40 red bolts inzitten en 2 blue bolts. Is er een makkelijke manier om meer blue bolts te krijgen?

Red ruby�s heb ik ook meer dan king kong, is daar ook een manier voor om deze meer te verkrijgen?

Tommass zei:
Daar heb ik ongeveer 30 tot 40 red bolts inzitten en 2 blue bolts. Is er een makkelijke manier om meer blue bolts te krijgen?

:idea: 29 tot 39 red bolts aan mij geven! 😉

Haha seabait!

Dat dacht ik al... het is frustrerend dat er elke worp meer red bolts bij komen, maar de andere TBs haast niet.

Wees blij dat ze het verder goed doen want is vaak een ander verhaal.

Dure dingen, die red/blue bolts. Marktplaats prijs is 10 - 15 euro ps.

Klopt, ik bied ze zelf aan voor 8 euro p stuk.

Zijn wel super super mooi om te zien! Ik wil liever nu de blue bolts en king kongs en panda�s krijgen 🙂

Seabait, ik heb 2 mannen blue bolt, 1 man panda, 3 mannen king kong waaronder 1 extreem.

Ik heb crystal black vrouwen en crystal red SS.

Met welke moet ik de blue bolts opzetten?

Red bolt vrouwen denk ik, dan behou je iig het bolt gen, na een of twee worpen red weer uitselecteren. Ik weet alleen niet welk gen recessief is blue/red

Heb totaal geen ervaring met tb's maar denk ook net als Daniel dat je rooie vrouwen moet gebruiken en afwachten wat de nakweek is en als er blauw tussen de nakweek zit die weer selecteren.

ik ga het proberen. De bak met Tb�s staat nu gevuld met tb�s en hoge gradaties.
Die gaan er alleen weer uit over 2 weken zodat alleen de tb�s overblijven.

De tb�s is toch wel echt super om naar te kijken!

Gaaf hoor Tomas,succes!

Heb je nog foto's trouwens?

Dankje!

Ik zal even kijken wat ik kan uploaden straks, ben op dit moment bezig met een kweekstelling.
Hopelijk staat deze straks en kan ik mijn crystal reds en blacks splitsen.

Mooi man,keek net nog ff naar oude berichten van je en is nog maar sinds begin dit jaar dat je echt serieus met de garnalen bent gaan kweken.
Onderandere ook vanwege een hoop goede tips van iemand! 😀

ja klopt. hoop tips van jou en erna !!

alleen nu na al die tijd had ik er meer dan 800 rond zwemmen. dus nu ben ik begonnen met selecteren. De mooiste houdt ik zelf en de
andere gaan allemaal weg.

Nu ben ik begonnen met mijn taiwan bee bak. daar zitten er nu ongeveer 30 in de rest zit nog in de alles door elkaar 😛
van het weekend even alles omzetten en dan ga ik knallen met reds en blacks apart.

Dan verwissel ik de reds en blacks die uit de nesten komen voor de juiste groepen en hopelijk kan ik dan wat leuks gaan doen.

Uit eindelijk wil ik alleen maar grade S overhouden. plus de taiwan bee�s

Succes, maar ik vraag me af, raak jij je garnalen een beetje kwijt? en bij wie?

haha.. jij hebt in het begin ook genoeg tips gegeven 🙂

nu nog zorgen dat alles goed verloopt. op dit moment lopen er nog meer dan 600 dus moet goedkomen.

Als ze het doen gaan ze ook lekker idd,had vorig jaar met dat bakje op m'n werk van 8 garnalen binnen een jaar rond de 500 en gaat nu weer dezelfde kant op zo te zien.

ja gaat echt snel, afgelopen tijd heb ik er 300 verkocht. alleen die zijn in 1 a 2 weken weer geboren.... dus schiet niet echt op haha.

Dat is toch het idee, dan kan je ze namelijk weer verkopen

absoluut. ik ga ze van de week weer aanbieden en hoop dat ze goed terecht komen.

Ik wil die poging toch weer gaan wagen voor tw bee te kweken maar dat stom hout wilt niet blijven staan! Helaas woon je iets te ver maar ben erg benieuwd na je fotos

eigenlijk moet ik eerlijk toegeven dat het helemaal niet moeilijk is. Ik kreeg ze per ongeluk, maar ben me nu meer aan het richten op de Taiwans.

De crystals zorgen voor wat inkomen zodat ik de extra benodigdheden kan aanschaffen voor de verzorging van de taiwans.

Waar woon je dan Mandykuh?

Taiwan bee bak
20131123_140213_zpsf9d92414.gif

Red Ruby
20131123_140243_zps3ab2858e.gif

king kong en extreem king kong(zit er rechts van)
20131123_140237_zps3c0da250.gif

Lekker snoepen!
20131123_140249_zps0e349a47.gif

Garnalen bak!
20131123_140852_zps44479774.gif

Linker kant!
20131123_140856_zps535b61f1.gif

Let niet op de guppen! Deze gaan er morgen weer uit. Zaten erin om het water sneller op orde te krijgen. De crystals in de taiwan bak zijn F1 waarmee ik verder ga kweken zodra bak 3 en 4 goed ingedraaid zijn.

Is niet mis allemaal maar volgende keer ff de gordijnen dicht doen hoor want is het nog beter te zien! 😉

haha zal ik doen seabait! Bij 1 foto was het gordijn zelfs dicht. Ik moet de bak nog verplaatsen, dat ga ik volgende week doen.

Wel heb ik gister gespot dat de wine red zwanger is 😀

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan