Wat is er nieuw

Blue fairy garnalen met een rode bikini?

Esthersvisjes

Well-known member
Lid geworden
14 augustus 2016
Ik heb een tijdje terug blue fairy garnalen gekocht en daar heb ik nu jongen van. Die hebben een rood borststuk en een rode staart. Heeft iemand een idee wat er gebeurd kan zijn? Zijn dit nu low-grade vuurgarnalen?

IMG_20211008_194654.jpg

Lijkt op een rili maar heb geen verstand van de garnalengenetica en wie uit welke kleur komt

Ik heb zitten zoeken ondertussen, de blue fairy stamt af van de blue rili en die weer van de red rili, dus dat is wat er gebeurd is blijkbaar. Ben benieuwd of ze zo blijven of dat ze misschien nog bijkleuren. Allemaal Neocaridina davidi.

Denk niet dat ze bijkleuren.

Lijkt op een rili maar heb geen verstand van de garnalengenetica en wie uit welke kleur komt
Ja, na zoeken kwam ik ook op red rili uit. Nog nooit gezien, maar ik heb er een heleboel nu in ieder geval. 🙂 Misschien doordat ze nu in net ander kraanwater zitten ofzo, dat er een andere kleur uitkomt?

Nee, is gewoon de genetica. Genen van voorouders zijn blijkbaar dominant. Als je alleen blauwe wilt behouden zul je moeten uitselecteren.

Ok, ja, dat blijkt dan inderdaad. Jammer. Ze waren vrij licht inderdaad, dus niet heel sterke blauw-kleur. En meteen de eerste jongen zijn al hun kleurtje kwijt. 🤔

is volegens mij een zwaken stam boom die je dan hebt DIE blue fairy is folgens mij gewoon de laagste gradatie blauwe neo s

Das idd niet zo leuk.

Bedankt voor jullie input allemaal, inderdaad zwakke genen. Er zaten een paar mooie blauwe garnaaltjes bij, maar ook nog jongen die nog niet op kleur waren, die zijn nu allemaal uitgegroeid en nog steeds niet echt op kleur. Jammer, want ze waren nog best duur. Weer wat geleerd. Ik ga niet uitselecteren, want ik zie geen enkele blauwe jongen, er valt niets uit te selecteren. 😀

Er zitten ook dit soort garnaaltjes bij. Helemaal rood gespikkeld met lichte oogjes. Is dat ook een variant van de Red Rili?
IMG_20211017_144140.jpg
IMG_20211017_144051.jpg

En lichtblauw met een rode tuinbroek 😎
IMG_20211017_145849.jpg

Kortom, spijt van deze aankoop! Ach ja, hoort erbij.

Eerste foto is gewoon ene lichtgekleurde vuurgarnaal
OH, top, dank je wel. Ook dezelfde familie natuurlijk. Ergens zal er wel weer een soort uniform soortje uitkomen na verloop van tijd.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan