Wat is er nieuw

Blue fairy 'geknikt'

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mndy
  • Startdatum Startdatum
M

Mndy

Guest
Beste allemaal,

Gisteren heb ik de garnaaltjes over gezet van de Rekord 800 naar de Aqua 40. Garnaaltjes hebben het prima naar hun zin, iedereen zwemt en scharrelt al vrolijk rond!

Maar nu zag ik dat ��n van de garnalen een knik ik haar lichaam heeft. Het deed mij denken aan een fractuur of een soort scoliose (scheef gegroeide rug).

Ik heb helaas geen foto kunnen maken, wat jeetje wat is ze dan ineens snel! Zal zo nog even proberen het te filmen of fotograferen.

De dame in kwestie eet en zwemt gewoon vrolijk rond en lijkt er geen last van te hebben.

Wie weet wat dit zou kunnen zijn?

Misschien een miskweekje 😉

Hee Mndy, ben benieuwd naar je foto, aangezien ik zelf net ook zoiets gepost heb hier in dit onderwerp en ook benieuwd ben of het hetzelfde is...

En natuurlijk dan ook fijn om te weten wat het is!

Sommige garnalen krijgen een knik voordat ze gaan vervellen. Dat zou dit ook kunnen zijn. Ik weet niet hoe lang ze die knik al heeft?

Vanmorgen een foto kunnen maken! Dit garnaaltje is minimaal 2 dagen zo. Ze is me eerder niet opgevallen.

5YFGOTtLDyYZe7wc0K4fiICtuh0Yp6m1.jpeg

Jakkie dat ziet er raar uit met die vreemde verkleuring,heb weleens over een garnalen ziekte gelezen met verkleuringen en ledematen die krom worden maar weet zo snel ff niet meer precies de naam.

Dat rode is nog heel normaal hoor, als je dat als verkleuring bedoelt 😉
Zo heb ik meerdere (en lelijkere) blue fairy's zitten die nog uitgeselecteerd moeten worden.

Ok,en de zwarte staart ook? heb zelf geen ervaring met zulke Fairy knaapjes.

Staart is gewoon blauw toch? Alleen het achterkantje is wat donkerrood inderdaad, maar dat is ook normaal.

Het zal door de foto misschien wel wat vertekenen want ik zie andere kleurtjes.
Die knik komt gewoon omdat het een andere variant is,de blue fairy quasimodo! 😉

Ik moet ook nog flink oefenen met aquaria fotografie hoor (fotografie �berhaupt 😛 )

Maar zal de knik pijnlijk zijn, of misschien erfelijk? Want dan euthanaseer ik het diertje, wil niet dat het pijn lijdt of de nakomelingen pijn laat lijden.

Dat is moeilijk te zeggen natuurlijk.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan