Blue Marine Reef 60


Tijd voor een update:
Alweer een paar maanden gestopt met zeewater. Inhoud en deel van de techniek verkocht. Aqua bewaard en deze ga ik binnen een paar weken gebruiken als zoetwater, staat nu al deels in te draaien. Nieuw topic volgt nog!
 
Hoezo gestopt, bepaalde redenen? Ben wel benieuwd hoe hij er eenmaal uit gaat zien als zoetwater bak :D
 
Alsnog een tegenslag gehad na de verhuizing, Ik bleef er best veel geld in pompen in nieuwe koraaltjes etc maar was net verhuisd en kon beter me geld beter in mijn huis stoppen.... En bleef ondanks dat ik het prachtig vond en nog steeds vind toch meer naar zoetwater neigen. Geen spijt van gestopt te zijn in ieder geval. Wel weer volop zin om opnieuw maar dan op zoetwater te beginnen!
 
Op na een zoetje dan :D
 
Maar denk je niet dat je hoge PO4 door je hydra kwam?
Als die NO3 neutraliseert word het niet meer opgenomen en daarmee de PO4 ook niet meer.

Zover ik zeewater begrijp op dit punt heb je hier ook NO3 en PO4 nodig voor fotosynthese.
 
Vaak zie je ook een hoge po4 in zeewater doordat het steen fosfaat loslaat. Er ontstaat altijd een balans in de hoeveelheid po4 in het steen en in de waterkolom en soms heb je bij nieuw levendsteen dan ook erg veel po4.
 
PO4 viel opzich wel mee laatste tijd,maar dat kwam door de reactor met Rowaphoss. Zat meer te klooien met lichtte steiging steeds van no2 ondanks geen visbezetting laaste tijd. Veel schommelingen ook met no3 maar dat kwam natuurlijk door de nh3/4 en no2. Maar goed, zeebakje draait nu al een tijdje niet meer. Inhoud redelijk goed verkocht en dat geld nu gebruikt voor een nieuw meubel en grotendeels inrichtten ervan. Twijfelde eerst nog om groter te gaan, mja prioriteiten stellen na een verhuizing dus dat plan voorlopig in de ijskast gezet. Nu dus maar met zoetwater verder gaan wat ook gewoon leuk blijft!
 
Groter kun je altijd nog doen en zoals je zegt moet je af en toe prioriteiten stellen;)
 

Terug
Bovenaan