Blue Marine Reefpower als zoetwater pomp?


K

kevinthijs

Guest
Zoals de titel het aangeeft, de Blue Marine Reefpower pompen hebben een hoog debiet met lage wattage & een lage prijs.

Overal wordt deze aangegeven als ideaal voor zoutwater, maar zou je deze ook gewoon voor zoetwater aquariua kunnen gebruiken?

Mvg,
Kevin
 
De pompen zijn voor beide geschikt maar materiaal voor zoutwater heeft vaak een iets andere samenstelling. Zout water is niet altijd vriendelijk en kan wel het een en ander aantasten.
 
De pompen zijn voor beide geschikt maar materiaal voor zoutwater heeft vaak een iets andere samenstelling. Zout water is niet altijd vriendelijk en kan wel het een en ander aantasten.

Nou laat dat kan maar achterwege want als het niet voor zout geschikt is dan gaat het niet lang mee :D
 
Bedankt allen voor de de info.

Toch vreemd dat deze minder duur zijn dan bv een eheim die ook voor zoet & zout water is...
 
Ik heb hier ook een Blue Marine stromingspompje en die zijn niet te duur maar wel qua constructie minder dan de duurdere moet ik zeggen. Maar goed wil je een simpel pompje dan zal hij best volstaan hoor.
 
Worden er überhaupt nog wel stroming-/opvoerpompen gemaakt die niet geschikt zijn voor zout?
 
Ik durf het niet zo te zeggen Richard maar ik denk dat 99% van die pompjes gebruikt wordt in zoutwateraquaria.
 

Terug
Bovenaan