Wat is er nieuw

blue moscow guppen gekocht

• Onderwerp starter Onderwerp starter AnjadW
  • Startdatum Startdatum
A

AnjadW

Guest
hallo allemaal,
ik heb vrijdag een triootje (noem je dat zo bij vissen?) blue Moscow guppen gekocht bij een hobbykweker. Halfwassen. Die heb ik in een vers ingedraaide Dennerle 30 zitten. Gek gezicht hoor: ongeveer 30 liter water, met maar 3 nog niet volgroeide visjes erin (en natuurlijk een zooi plantjes en alles wat erbij hoort). Het ziet er leeg uit, maar als het goed gaat, komen er natuurlijk over een paar maanden veel jonkies bij. Ik wil deze soort apart houden van mijn "mix-guppen" in de andere bak.
Wat me opvalt, is dat dit mannetje soms mooi gekleurd is, maar als hij schrikt, of enthousiast op het voer af komt, zijn kleur helemaal verdwijnt. Dat is hij bijna zwart met zandkleur. Is dat alleen bij blue Moscow-guppen of hebben andere soorten dat ook?
Ik vindt het schitterende visjes! Ben er echt heel blij mee.

Groetjes, Anja

Dit is iets wat veel vissen hebben. Kijk maar eens naar de kleur van een vis die net getransporteerd is, dan zijn ze bleek en niet zo mooi. Als het tijdelijk is dan hoef je je geen zorgen te maken, houdt het langer aan dan moet je oppassen, dan kunnen ze ziek zijn.

Oke, bedankt Spruitje
groetjes, Anja

ff een update: gisteren zijn er 14 jonkies geboren! jippie!

groetjes, Anja

Gefeliciteerd met de kleintjes Anja.

Ik vind dertig liter wat weinig voor volwassen guppen, maar voor jonge exemplaren zal het kunnen. Guppen worden amper gezien als hoogstaande aquarium vissen en dat is jammer. Ik ben ook nog elke keer weer blij met jonge guppen. Blijft leuk om naar te kijken.

Nienepien, het zijn idd alleen nog niet volgroeide guppies hoor, de ouders zitten in een 60 liter bak. en de halfwassen guppen gaan binnenkort ook weer naar een ander huisje. nu ze op kleur aan het komen zijn, is daar wel interesse voor.
ik vind guppies ook superleuk, zou wel van (bijna) alle varianten een bakje ermee willen hebben... haha. het blijft ook altijd weer spannend om te zien, hoe de kleuren van de jonkies gaan worden.
de andere blue Moscow vrouw wordt helemaal niet dik, zelfs een beetje mager naar mijn zin. ze eet wel goed, dus dat is het niet. maar ze is gewoon nooit goed mollig geworden zoals de vrouwtjes zouden moeten zijn. ik denk ook dat ze misschien hierdoor ook niet zwanger kan worden... nou ja, dat scheelt weer een boel jonkies waarvan je niet meer weet waar je ze stallen moet he.

groetjes, Anja

Als ze even bleek blijven is het niet zo erg, dit is normaal bij vissen, maar als dit langer duurt kan er el iets aan de hand zijn...

C�dric Vleminckx zei:
Als ze even bleek blijven is het niet zo erg, dit is normaal bij vissen, maar als dit langer duurt kan er el iets aan de hand zijn...

het blue Moscow mannetje laat soms ff zijn mooie kleur zien, maar wat ik "standaard" zie van hem, is zwart met zandkleur... jammer, want hij kan zzooooo mooi zijn.
ook hij eet goed, en heeft er zo ongeveer een dagtaak aan om de 2 vrouwtjes over te halen om te paren met hem. dat hij dat wil, zou toch wel weer aangeven dat hij zich goed voelt, toch?
ze zwemmen ook graag tegen de stroom van de spraybar in, dus zullen ze ook sterk geworden zijn.
geen idee waarom hij niet vaker laat zien hoe mooi hij kan zijn.

groetjes, Anja

de kweker opperde nog dat het misschien aan te fel licht kon liggen, maar ik heb maar 1 van de 2 lampen in gebruik, omdat we het onprettig vonden met zoveel licht te zitten. dus de planten komen op sommige plaatsen denk ik eigenlijk wat licht tekort...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan