Wat is er nieuw

Blue Phantom knaagt aan achterwand

emc

New member
Lid geworden
27 november 2024
Leeftijd
53
Hallo,

Hier een vraagje over het gedrag van mijn Blue Phantom. Ik heb een Juwel Rio 125 met daarin een STR600 achterwand (grove structuur). Toen ik de bak een half jaar geleden overnam zat er best wal alg op, war er inmiddels afgesnoept is. Sinds een aantal weken knabbelt de Blue Phantom aan de achterwand. Er drijven allemaal losse stukjes wand op het water, hij eet het dus niet op. Qua voer wissel is af tussen droog- en vriesvoer en altijd spirulina wafers. i.v.m. veel slakjes ben ik om de dag gaan voeren. Ik heb zowel hout als steen in mijn aquarium.

Ik denk dat het geen kwaad kan (visbestand is stabiel), maar vraag me af of ik niet genoeg of niet goed voer waardoor hij dit doet?

Alvast bedankt,
Marietha

Niemand die hier een antwoord op kan geven?

Komt vaker voor, zou je kitranden in de gaten houden.
Voer je wel komkommer/courgette en heb je (verschillend) hout in je aquaria?

Van om de dag voeren gaat een vis niet dood. Maar het kan wel zijn dat je pleco nu vaker een hongergevoel heeft en daarom rondkijkt of er ergens iets te vinden is. 🙂Oplossing zou kunnen zijn om toch wat vaker te voeren. En let erop dat er veel dierlijk eiwit in het voer zit, dat vergeten mensen nog wel eens. Dat is het meest voedzaam. Pleco's hebben niet per se meer groenvoer nodig dan andere vissen.

Door groente te voeren kun je wel de vissen wat bezigheid geven en ook buikvulling zonder teveel eiwitten, waardoor ze minder een hongergevoel hebben.

Ik zou zoveel voeren als nodig is. Die slakjes zijn niet een probleem ? of vind je het niet mooi om te zien. Ik had er heel veel, maar ben gewoon blijven voeren. iedere dag langs de randen en op het glas de slakjes verwijderd en heb er nu precies 0. heeft een maandje geduurd denk ik.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan