Wat is er nieuw

Bluwave 05 doet niets

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sindy72
  • Startdatum Startdatum
S

Sindy72

Guest
Hallo allemaal. Ik heb een 2e hands aquarium gekocht. Een Fernplast Cayman 80 met interne Bluwave 05 pomp. Verlichting doet het maar de pomp(/verwarming) dus niet
Er is maar 1 stekker voor verlichting en pomp samen. Er is wel een knop om pomp afzonderlijk van de verlichting evt. Uit te schakelen. Er komt dus stroom maar niet naar de pomp? En hoe zou ik er een nieuwe interne pomp in kunnen bouwen...aangezien dit allemaal via die ene stekker loopt

Haal eerst die pomp er eens uit.

Kan zijn dat de rotor vast staat. Als hij uit de pomp is, zonderr stroom rond draaien.

kan dat , dan in emmertje proberen.

Als ik me goed herinner zit er een dubbel snoer, verwarming en filter, met stekkertjes in het deksel vast? Wanneer dus zowel de pomp als de verwarming het niet doen is daar dus ergens wat mis. Zowel de verwarming als het filter zullen dan nog wel heel zijn maar krijgen kennelijk geen spanning?
Hoe dan ook, hieronder staat een PDF bestand met een, ook Nederlandse, gebruiksaanwijzing:

https://d12euchhvdbql5.cloudfront.net/media/pdfdocs/0040000246.pdf

Haal eerst die pomp er eens uit.

Kan zijn dat de rotor vast staat. Als hij uit de pomp is. kijk of de rotor vast staat.

Ik heb hier de Ferplast Dubai 80 en heb de filter nooit gebruikt maar kan me niet herinneren dat je niet 2 snoeren had hoor.
Zelf zou ik kijken voor een buitenfilter want die grote binnenfilters staan niet echt mooi en nemen erg veel ruimte in.

Ik heb hier de Ferplast Dubai 80 en heb de filter nooit gebruikt maar kan me niet herinneren dat je niet 2 snoeren had hoor.
Zelf zou ik kijken voor een buitenfilter want die grote binnenfilters staan niet echt mooi en nemen erg veel ruimte in.
Ok, maar ik zou, stond ik in de schoenen van Ts, toch eerst willen weten of er spanning naar het filter komt. Ts vertelt namelijk, als ik het goed begrijp, dat zowel het filter als de verwarming niet werkt. En hebben die beide delen niet allebei een snoertje? En gaan die niet naar een schakelaar waarmee de spanning van zowel pomp als verwarmingselement is te halen? Nou, het probleem kan dus heel goed ergens in die schakelaar zitten. Hier is dat ook nog eens te zien:

Laatst bewerkt:
Ja,is waar ze bij elkaar komen. Dan het stroomsnoertje ook door Laten meten.
Met Multimetr.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan