Wat is er nieuw

Bodem en waterverwarming Hoe zit dat?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kimmeeh
  • Startdatum Startdatum
K

Kimmeeh

Guest
Ik heb van iemand een bodemverwarmingselement overgenomen. Hij zegt dat er geen staafverwarming bij hoeft, omdat ik het water toch zeker geen 40 graden wil laten worden.

Klinkt als onzin. Ik dacht dat de bodemverwarming was voor verspreiding van voedingsstoffen over de bodem. Een waterverwarmingelement is toch voor iets heel anders? Ik bedoel: koken de wortels niet gaar als ik de bodemverwarming zo hoog zet dat t water de juiste temperatuur heeft?

Ja,natuurlijk.

Niet dus.
Bodem verwarming hoef je geen staaf verwarming meer bij te doen.
Waarom heet dat dan zo?

Hahaha

Van jouw antwoord begrijp ik niets.
Welk deel van jouw antwoord slaat op welk deel van mijn vraag?

Heeft niets met voedingsstoffen te maken.

Is een verwarming.

Wat is het? een stroomlint?

Quote van de dennerle website "http://www.dennerle.eu/global/index.php?option=com_content&view=article&id=235%3Athermo-control&catid=75%3Abodenfluter&Itemid=121&lang=nl"

Dennerle bodemverwarming 24 Volt

Schept uitsijpelende voedingsbronnen in het aquarium
Transformeert de bodemgrond tot een biofilter

Als bodemverwarming heeft dit verwarmingsapparaat zich al jarenlang bewezen. Het bestaat uit gemakkelijk in vorm te buigen verwarmingskabels met siliconenmantel voor 24 volt veiligheidszwakstroom. De transformator wordt meegeleverd. De kabel wordt bevestigd met zuignappen.

In onderstaande tabel vindt u de juiste bodemverwarming voor uw aquarium. Het voedingsstoffentransport en het bodemfilter functioneren alleen optimaal als de verwarmingscapaciteit niet te groot is. Daarom is in bijna alle gevallen een aanvullende waterverwarming vereist.

Oftewel... laat maar, ik heb mijn antwoord al....

Bertus zei:
Wat is het? een stroomlint?

Het is een stuk snoer met groen (buiten de bak) en rood (binnen de bak). T rode stuk is denk ik een meter of 6. kan niet meer ien ligt u onder de grond. Er is een travo bij waar de stroomdraad in gaat. En een 'control center' waar je kunt zien hoe warm t is (ik denk de bodem) en waar twee stopcontacten inzitten. Een met een plaatje met bodemverwarming (zoals de achterruitverwarming in een auto) en de ander met een plaatje met een staafverwarming.

Wat nu als je de bak vult met deze verwarming erin en dan na een dagje met een thermometer op een paar plaatsen in de back checkt hoe de vlag erbij hangt? Als het dan veel te koud is, kun je altijd nog een staafverwarming erbij hangen.

Ja. Laat ik dat maar doen

Bertus zei:
Ja,natuurlijk.

Niet dus.
Bodem verwarming hoef je geen staaf verwarming meer bij te doen.
Waarom heet dat dan zo?

Foutje,je moet eventueel toch bij verwarmen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan