Wat is er nieuw

Bodem vervangen

• Onderwerp starter Onderwerp starter S007
  • Startdatum Startdatum
S

S007

Guest
Hallo,

Ik heb een klein aquarium staan met een grind bodem, er zitten al wel wat vissen in ( stuk of 10) en staat al ongeveer ��n maand. Nu zou ik graag mijn grindbodem willen vervangen door een zandbodem, ik dacht zelf dat dit wel op de volgende manier zou kunnen, is dit een goede manier of niet?

1. Klein beetje water uit de bak halen en in een (schone) emmer stoppen
2. De vissen tijdelijk overzetten in die emmer (met het aquariumwater)
3. De grind bodem eruit halen en het zand erin doen
4. De vissen weer terug in het aquarium stoppen

Ik ga er vanuit dat de vissen niet meer hoeven te wennen aan het water in de emmer of het aquarium? En het zand echt op de bodem moet liggen?

Alvast bedankt!

Groeten,

10 vissen in een klein aquarium klinkt al fout eigenlijk maar is een ander verhaal.
Beste is juist om zo veel mogelijk oud water apart te doen met de vissen en het filter plus verwarming daar in laten draaien.
Nieuwe bodem die gespoeld is in de bak water filter verwarming en vissen terug en klaar ben je.

Ik heb het een tijd geleden zo gedaan:

2 Grote emmers met aqua water gevuld. In een emmer je vissen doen, dan in de andere grote emmer je buitenfilter op laten draaien, of als je een binnenfilter hebt, hier je filtersponzen in doen met een lucht steentje. Dan zo veel mogelijk water in andere schone emmers doen.

3 oude bodem eruit, en nieuwe bodem erin.
4 Water terug erin schenken,
5 filter weer terug plaatsen en vissen terug in het aquarium.

Bij mij geen enkel probleem.

Dank voor jullie reactie's, de bodem is inmiddels vervangen en alles is goed gegaan!

Groeten,

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan