Wat is er nieuw

Bodem vervangen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter nick_vis
  • Startdatum Startdatum
N

nick_vis

Guest
Hoi allemaal,

In de 60cm plantenbak doen de plantjes het de laatste tijd niet meer zo goed...
Maar het gekke is dat alleen de planten die in de bodem staan het slecht doen 🙄
Alle mossen en varens op het hout en stenen groeien als kool

Ook staat er bio-CO2 op het aquarium

Ik heb dit ook nog nooit meegemaakt, en vooral omdat het alleen de planten in de bodem zijn die het slecht doen denk ik dat het daar aan ligt.
Als dat zo is zou ik heb dan vervangen door akadama? Dat heb ik toch nog liggen

Groetjes Nick

Probeer eens een planten tabletje of lateriet/kleibolletje bij hun voetjes te stoppen en kijken wat het doet?
Hoelang licht je voedingsbodem erin?

Welke planten zijn het Nick? Is wel handig om te weten.

~ Ivo

En waarom vervangen voor Akadama? werkt enkel ph verlagend en bevat geen voeding.

omdat ik nog akadama heb liggen, john 🙂
ik heb er geen voedingsbodem onder liggen
ik weet de precieze namen niet maar iig rode tijgerlotus, een kleine echinodorus ofzo, glosso en de rode plant die in het midden staat (zie fotoalbum) ook is de plant rechtsachter die op de foto te zien is al bijna helemaal bruin en weg?

Ja,ik heb hier ook nog een zak met caviar grind.... 😉
Beetje laat met actie ondernemen Nick! misschien dat wat voeding in de bodem nog helpt.

tja, waar haal ik dat zo gauw vandaan...
sorry, ik ben er inderdaad te laat mee gekomen, ik heb het de laatste tijd heel druk met school daarom ben ik ook niet meer zo actief de laatste tijd op alle forums... (en minder tijd voor de bakken zelf 🙁 )

School is geen excuus hoor! 😀
Morgen ff naar de winkel om lateriet oid.

Haal eens een van die planten uit het grind en kijk of de wortels nog wel mooi wit zijn. Zo niet dan zal je bodem misschien te vuil zijn of rotten bij die plekken. Anders gewoon op die plaatsen eens heel goed het grind schoonmaken met een hevelklok.

zal ik morgen eens doen, dankjewel voor de goede tip inderdaad 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan