Wat is er nieuw

bodem voor planten

Lennard_J

Well-known member
Lid geworden
14 januari 2017
Leeftijd
34
hoi allemaal

ik heb een nieuw aquarium besteld en ben aan het kijken voor een goede bodem voor mijn planten en toekomstige bewoners.

ik ben aan het denken om er crystal red garnalen in te gaan doen
en wil iets van een zwart klein/fijn grind.

nu omdat er planten in komen en ik iets gelezen heb dat de bodem invloed kan hebben op ph waarde en dergelijke wilde ik vragen welke richting ik op moet

zie door de bomen het bos niet meer

groetjes Lennard

Ligt aan de gradatie cr want de hoge vereisen vaak een ph verlagende bodem maar dat zou je even kunnen navragen bij de verkoper. Anders kan er prima een gewone grindbodem in en die van de Hornbach is ook erg mooi (Aquasand). Korrel is 0,4-0,8mm.

Ook hier zie je weer hoe belangrijk of een bodem wel niet kan zijn. Waarom zetten we onder Bewoners en Huisvesting 1 niet een vast Topic over bodems. Zou ook nog passen onder Aquaristiek Tuinieren. Ik vroeg er al vaker om maar kreeg nooit een reactie van het beheer?

Jessicapilon > Bedankt voor het juist plaatsen van topic en bedankt voor de tip.
ik zit alleen met het probleem dat bij mij in de buurt niet echt een aquariumzaak is en waar ik de cr garnalen vandaan ga halen is in een Duitse aquariumzaak. ze helpen mij daar altijd goed maar ivm de Duitse taal wil ik er voorbereid naar toe 🙂
ze hebben er cr garnalen zitten van de hogere gradaties (met meer wit)

Benvo > inderdaad ook als je op internet opzoekt en youtube kijkt wordt er veel gesproken over invloed van de bodem (aquasoil). zelf ben ik nu kleine 10 jaar uit de hobby en toen was dit niet zo het geval. de techniek en denkwijze is zo veranderd dat het met al die keuze soms angstaanjagend wordt

Ook hier zie je weer hoe belangrijk of een bodem wel niet kan zijn. Waarom zetten we onder Bewoners en Huisvesting 1 niet een vast Topic over bodems. Zou ook nog passen onder Aquaristiek Tuinieren. Ik vroeg er al vaker om maar kreeg nooit een reactie van het beheer?

We nemen deze vraag mee Ben😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan