Wat is er nieuw

Bodem zuigen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kissiefur
  • Startdatum Startdatum
K

Kissiefur

Guest
Ik heb een vraagje over bodemzuigen
Ik las ergens hier dat je dat kan doen door aan een slangetje te zuigen tot het slangetje loopt.
Maar ik weet ook dat er bodem stofzuiger zijn.

Maar ik hen 3 garnalen in het aquarium,
Hoe voorkom ik dus dat ik me garnalen oppzuig?

Gewoon goed uitkijken, je moet echt gericht gaan zuigen wil je ze meenemen.

En ik laat het water ook in een witte emmer hevelen zodat eventuele opgezogen garnalen goed opvallen en ik ze weer terug kan doen.

• Leuk
Waarderingen: Odin
Je moet je afvragen of je dat wel moet doen want garnalen, ook 3, zijn opruimers en als de bacteriecultuur goed werkt dan is in de bodem stofzuigen niet of nauwelijks nodig. Hiermee verstoor je namelijk ook de hele bacteriecultuur weer. Btw, garnalen moet je met minimaal 10 houden 😉

Ik heb zelf jaren geleden een stofzuiger gemaakt.
Het half opgesneden flesje vol scheppen met water, omhoog houden en de andere kant van de slang dichthouden met je duim tot de bubbels stoppen en dan loopt t zo de emmer in. Niks aanzuigen etc. En als je wilt stoppen, gewoon lucht erin laten komen.
In t dopje een gaatje gemaakt en daarna dicht gelijmd langs de slang zodat t dicht zit. Daarna nog ducktape voor de zekerheid. T sponsje zit er zodat t water er niet helemaal langsloopt als je het volgelopen flesje omhoog houd.

Als je aan het ‘zuigen’ bent, kan je ook de grond omwoelen en het zand/grint zakt terug, zooi gaat mee naar de emmer. Volwassen visjes of garnalen die erin zwemmen, zijn in de 7 jaar bij mij, altijd weer gewoon eruit gezwommen als ze er per ongeluk in kwamen.

Bijlagen

• stofzuiger.jpg
    stofzuiger.jpg
    4.6 KB · Weergaven: 82
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan