bodem


J

J&M

Guest
Hallo,

Wij hebben bij onze opstart deze week gekozen voor grind als bodem, de dikte van het grind is 1-2mm.
Nu zijn we zoveel mogelijk aan het inlezen over welke visjes we zouden willen houden.
Onze bak is een rio 180.
Heb al leuke tips hier gekregen :)
We zouden in de bovenlaag gaan voor honinggoerami, dan het idee van de espei als school vinden we ook leuk
maar voor de bodem weten we het ni echt aangezien we voor grind gekozen hebben en ik lees dat bv corydoras niet geschikt daarvoor zijn.
Een ruitenkuiser zou er ook komen.
Misschien hebben jullie nog suggesties?
 
Ik heb zelf grind van de hornbach, dat is volgens mij ook 1-2mm. Cory`s doen het daar prima op hoor. Verde rheb ik nog een aantal grote waaierhandgarnalen, die zijn ook leuk om te zien!
 
1 tot 2 mm lijkt me nog niet zo'n probleem voor cory's, zolang inderdaad de bodem maar niet scherp is.
 
Ik heb zelf grind van de hornbach, dat is volgens mij ook 1-2mm. Cory`s doen het daar prima op hoor. Verde rheb ik nog een aantal grote waaierhandgarnalen, die zijn ook leuk om te zien!

En dit zeg je in een ander topic.
Ik moet zeggen dat ik voor cory`s toch ook wel steeds meer neig naar zand hoor. Ik heb dat zwarte grind van hornbach en daar in mijn bak een keen een groep corydora`s panda op gehouden. Die waren zo het hoekje om. Nu zitten er corydora`s paleatus op, maar die zie ik het ook niet lang trekken. Misschien dat deze versies wel te klein zijn ook en dat grotere varianten het beter doen. Ik steun dus ook wel de mening dat zand beter is, maar dat is meer gebaseerd op eigen ervaringen

Twee totaal afwijkende verhalen over hetzelfde onderwerp op één dag van dezelfde persoon is wel heel vreemd... Dat zwarte grind is gemalen glas, En totaal niet geschikt voor Corydoras.
 
En dit zeg je in een ander topic.


Twee totaal afwijkende verhalen over hetzelfde onderwerp op één dag van dezelfde persoon is wel heel vreemd... Dat zwarte grind is gemalen glas, En totaal niet geschikt voor Corydoras.
Met daarbij de opmerking dat paleatus misschien wel te klein is... dit zijn zeker geen kleine cory's.
 
Met daarbij de opmerking dat paleatus misschien wel te klein is... dit zijn zeker geen kleine cory's.
Klopt ,de paleatus is een van de grotere soorten. Net zoals de eveneens populaire aeneus.
 

Terug
Bovenaan