Wat is er nieuw

Bodem

• Onderwerp starter Onderwerp starter pimhup
  • Startdatum Startdatum
P

pimhup

Guest
Hallo ik had een vraag
Heb vanmiddag Ciano 100 opgehaald
En wil gaan beginnen met inrichten
Wil graag aardig wat planten in m'n bak hebben
Wat raden jullie aan kwa bodem wel of geen voedingsbodem
Hoor graag jullie mening
Heb jaren geleden aqua gehad maar er is inmiddels veel veranderd kwa bodems vrgr pim

Geen voedingsbodem want dan kun je beter werken met voedingsbollen of capsules. Verder hangt het mede af van welke vissen je wil nemen. Cory s hebben bijvoorbeeld graag zand.Zelf gebruik ik gewoon zwart grind van de PetsPlace maar dat moet wel kunnen met de toekomstige bewoners😉

Wou graag koppel antennebaarsjes en kardinaal tetra rest ben ik nog niet over uit

Een voedingsbodem is eigenlijk ouderwets en kan je het beste idd filterzand met eventueel voedingsbolletjes doen bij de planten die dit nodig hebben.

Nee je bent oud en dat is wat anders dan ouderwets John! 😀

Als je idd geen bodembewoners wilt, maakt de soort grind niet echt uit. Wil je ze wel zul je er rekening mee moeten houden dat de bodem of afgerond is (zoals bijvoorbeeld ik heb, grind van dennerle), maar het liefst toch een deel of helemaal zand. De vissen grondelen graag en spoelen als het ware het zand tussen de kieuwen door om het eten er zo uit te halen.. Om je vraag te beantwoorden, gebruik hier iig voedingscapsules die je zo bij de planten kunt steken waar nodig. Wordt ook niet je hele bak troebel als de planten zich gevestigd hebben en je alsnog de planten wilt verzetten (je trekt zo de bodem mee omhoog)

Dank je voor bericht ga morgen ff aan de gang kijken wat voor zand of grint ik ga nemen

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan