bodembewoners

M

Maxim0258

Guest
Hey ik heb een aquarium van 100 op 40 op 30 en zou graag een paar pleco's erbij doen bv. ancistrus ofzo. Ik ben een beginner ik heb 1 man guppy en 20 kleintjes maar ik ga ze waarschijnlijk weggeven. Dan heb ik nog 11 kardinaaltetra 4 platy's, 6 corydoras palaetus, 1 zwarte pleco en 2 albino. Kan ik er nog een paar bij doen of beter niet.
 
Zijn geen Pleco,s, wel ancistrussen.
Als je graag jongen wilt, dan doen.
Bedenk wel, in 1 worp,30 erbij.

Pleco,s zijn er van 15 tot 50 cm.
 
Ik zou er geen bodembewoner meer aan toevoegen. Zeker geen hypostomus pleco of ancistrus soort. Als je 2 heren hebt gaan die op den duur knokken. Heb dit pas zelf ondervonden. Het gaat een hele tijd goed tot ze allebei volwassen zijn.

Ik zou de groep corydoras uitbreiden naar 10. Het zijn echte groepsdieren en laten dan veel leuker gedrag zien.
 
ok� en de corydorassen zitten altijd in 1 plant is daar een reden voor, er is er altijd wel een die er in zit soms zelfs alle 6 ik dacht dat het misschien door de grond komt want ik heb kleine zwarte steentjes en ik heb gelezen dat het beter zand moest zijn. En ja bij de albino is het zo dat ze elkaar niet graag hebben ik heb in mijn aquarium een kokosnoot staan. Ik zie ze er wel is in maar nooit allebij tegelijk 1 keer gebeurde het maar de grote begon toen de kleine te achtervolgen en "aantevallen".
 
Heb je wel afgerond grind? Anders kunnen de braaddraden beschadigen met als gevolg sterfte van de corydoras.
Zitten ze echt in de plant of erbij?

Pleco en albino (ancistrus??) gaat idd vechten als het 2 heren zijn zoals ik al zei.
Ik vond het verschrikkelijk om ze te zien vechten en met pijn in het hart ook 1 weggedaan.
 
De grind is gewoon zo uit de winkel, ik had hem gewassen en dan in de aquarium gedaan. De corydorassen zijn echt op de bladeren, de plant is een cabomba.
 
Kijk even na of het afgerond grind is. Dat is wel echt belangrijk namelijk.
Bij ons zitten de corydoras ook regelmatig in de planten tenzij er eten te vinden is hihi.
 
Ze komen er alleen af als er eten is of als ik het water ververs en de pomp schoonmaak dan denken ze dat er eten is en gaan ze ook wat in de stroming zwemmen. Ze komen wel op de bodem maar zijn vrij vaak in die plant.
 
geen idee het voelt niet zo scherp aan maar als ik corydorassen er wil bijdoen mogen dat andere soorten zijn. Gaan ze dan geen ruzie maken en blijven ze dan actief?
 
Terug
Bovenaan