Wat is er nieuw

bodembewoners

• Onderwerp starter Onderwerp starter sarasa
  • Startdatum Startdatum
S

sarasa

Guest
hallo, ik ben op zoek naar bodem bewoners voor in mijn aqua-expert 70 die tussen temparaturen liggen 25-28 graden ik heb gezocht in de database maar kwam alleen de otoniclus affinis tegen. zijn eer meerdere goep/schoolvisjes die voornamelijk op de bodem zitten?

groete

corydoras soorten zijn scholende bodemvissen

zijn er die 25-28 graden kunnen hebben. en in mijn bak passen?

Hi,

Je bak maat is wat mijn betreft met name het probleem. Een Aqua Expert 70 is 56cm lang toch? Is er voldoende zwemruimte op de bodem?

Corydorassen zijn scholenvissen en zwemmen veel. Dat betekent dat de ruimte per vis al snel te weinig is. Ik zou voor een kleine school gaan (max. 5) en een soort die heel klein blijft. Maar bottom line blijft dat als de bak slechts 56 cm lang is, je af moet vragen hoe goed je deze vissen kunt huisvesten.

Bas

Met 5 exemplaren voelen ze zich niet prettig.

@ TS
Welke vissen heb je nog meer, oftewel is die hoge temperatuur wel nodig? Zo niet, dan heb je meer keuze.

webhond zei:
http://aquavisie.rgkoelman.nl/zoeken.asp

heb k er zo een 20 tal in de temp range en bak maat.

Nu nog kijken of ze bij andere vissen passen.

Das wel raar, want ik zie geen 20tal soorten die tussen de 25-28 graden Celsius willen zitten.

De meeste Corydoras soorten zitten het liefst in een temperatuur bereik van zo'n 22-26 graden Celsius. Er zijn een paar uitzonderingen. Maar het eigenlijk ook wel logisch dat ze koelere watertemperatuur nodig hebben. Dit komt omdat de meeste Corydoras soorten van nature in wat snelstromende riviertjes/beekjes/stroompjes zwemmen. Dus daar is vaak het watertemperatuur wat lager dan in de wat grotere rivieren en de meren waar het water minder hard stroomt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan