Wat is er nieuw

Bodeminrichting

Desolat

Member
Lid geworden
13 april 2024
Leeftijd
30
Ja, deze kan en mag je gebruiken in je aquarium!

Maar! Let wel goed op dat je geen vervuiling via de stenen mee je bak in neemt.
Spoel dus goed uit van tevoren!
Wil je echt zekerheid, dan kan je ze altijd nog een aantal minuten in kokend water zetten

Het kan eigenlijk altijd wel. Even afspoelen inderdaad als je het idee hebt dat ze vies zijn, en gaan. 😉

Ja? Top! Inderdaad.. lekker gaan dan.
Maar even over dat van ze in kokend water te zetten. Moet je ze dan gewoon enkele minuten in het water laten liggen zodra dit gekookt heeft of? En dit proces gebeurd vermoed ik van het vuur af ?

Het kan ook op het vuur, of overgieten met kokend water.
Je kunt ze ook gewoon spoelen met koud water. Als aanhangende troep er maar vanaf is.

Het kan ook op het vuur, of overgieten met kokend water.
Je kunt ze ook gewoon spoelen met koud water. Als aanhangende troep er maar vanaf is.
En geldt dit dan voor eender welke steensoort of welke mogen of kunnen zeker niet een aquarium en beïnvloeden de waardes etc?

Als ik zelf stenen kook leg ik die al vanaf het begin in de pan, dan warmt heel de steen op en dood je ook bacterien die wat dieper in het steen zitten

Stenen met erg veel kalk erin, kun zorgen voor een verhoging van je pH. Dit kun je testen door er wat azijn op te druppelen en te kijken of dat bruist (voor zover ik begrepen heb). En of dat erg is, hangt van je bewoners etc af.

Even met heet water overgieten is doorgaans wel genoeg. Net tegen de kook aan.

Split van ardenner breuksteen is ook een prima optie. Zou het overigens niet als bodembedekking toepassen. Ik ben bang dat hiertussen veel vuil ophoopt wat je niet meer weg krijgt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan