Wat is er nieuw

Bodemreinigers

  • Onderwerp starter Onderwerp starter hf3911
  • Startdatum Startdatum
H

hf3911

Guest
[color:#000066][/color]Ik heb pas een Tetratec GC40 bodemreiniger aangeschaft.Volgens de fabrikant is het reinigen van de aquariumbodem een fluitje van een cent. Nou ik heb daar toch wel wat moeite mee,het geklier met zo'n dikke slang, het opgezogen water met vuil loopt veel te snel ondanks dat er een kraantje opzit en het onderstuk is zo grof dat je moet oppassen om niet al je planten ook mee op te zuigen.
Mijn vraag is wie heeft een goed alternatief en ervaring?
Ik zoek een fijn heveltje die ik nog een beetje kan regelen en waar mijn emmer niet direct overstroomt,en waarmee lekker tussen de planten de zaak een beetje schoon zuigt.
 
Ehm, het is misschien niet helemaal het antwoord waar je op hoopte, maar persoonlijk heb ik de beste ervaring met deze:

Klik

(Ongeveer halverwege de pagina, de post van "Tien")

Verder: ik gebruik bijna altijd alleen maar een ordinair stuk (aquarium)slang en een emmer.
Ooit zo'n 'echte' stofzuiger gekocht, maar dat was serieus een onding.
 
@ Jones, inderdaad. dat zijn de fijnste. Kan niks aan kapot, en daarom raadde ik het topic van Tien aan. Precies hetzelfde, maar dan kost het nul euri.....
 
Ik heb hem van RENA. 45 cm hoog. Id haast gelijk aan europet.
Ene !!.en het onderstuk is zo grof dat je moet oppassen om niet al je planten ook mee op te zuigen.

Je moet ook je vinger op de slang houden. om te stoppen,en te laten lopen.

Zuig je zwaar spul op, vinger op de slang,valt het terug.
Plus je zuigt het ook tussen de planten uit. Tenzij ze dicht op elkaar staan.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan