Wat is er nieuw

Bodemverwarming

bartman

Well-known member
Lid geworden
7 augustus 2011
Berichten
728
Leeftijd
43
Locatie
Lisse
Hallo,
Heb een vraag over de bodemverwarming i.c.m met een als bodembedekker een korrel van 0,4-0,8 mm. Kan dit of moet het grover???
 
Ik heb meerdere keren gelezen dat bodembedekking van 1-3 mm het geschiktst zou zijn,fijne korrels zou de ideale warmte uitwisseling belemmeren.
 
OK, ik heb weer eens eerst gekocht en dan pas vragen. Het zit er nog niet in, maar vraag me af wat die paar tienden van een mm uit zouden maken.? Kan er op dennerle site niet echt uitkomen. Daar praten ze over zeer fijn korrelig? Of ik moet het verkeerd begrijpen.... Dat kan ook natuurlijk.
 
Tja dat is een goeie Bart,kan ook dat ze fijn korrelig grind bedoelen en dat is natuurlijk net wat groter dan zand want het gebruik van zand is voor veel "traditionele" aqua-bedrijven nog niet echt iets gebruikelijks als je begrijpt wat ik bedoel.
Zeker niet bij Dennerle want die hebben dat ook niet in hun assortiment bv.
Kan het mis hebben natuurlijk maar als je bv ook hier de zoekmachine gebruikt over bodemverwarming kom ik o.a. regelmatig berichten tegen van JurgenD en die heeft het dan ook over 1-3 mm,heb het idee dat hij toch iemand is met behoorlijke kennis van dat soort zaken.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan