bonsai boompje hout


R

Rozan

Guest
hoihoi,
ik heb een bonsai boompje al een paar maanden wat het niet echt lekker doet, elke keer ging het op een neer en heb nu het idee dat hij het helaas niet meer gaat doen.
maar ik zat te denken maar weet niet of dit kan, dat ik het boompje (er zitten geen blaadjes meer aan) kan gebruiken voor in mijn aquarium en op de takjes javamos een vast maak zodat je nog steeds het boom idee houd.
maar kan dit wel? is dat hout er geschikt voor? zo ja moet ik het eerst koken of iets dergelijks.

het is de Chinese Bonsai Ulmus parvifolia.
 
Dat is nog veel te vers om in een aquarium te doen en hout koken voor in een bak is nooit verstandig.
 
oke het was een leuk idee geweest :p dan maar op zoek naar een houtje in die vormen.
met te vers bedoel je niet dood genoeg ofzo? en dat het dan gaat rotten? ik kan mij herinneren dat mij dat vroeger werd verteld om hout te koken :D
 
Zitten nog allemaal sappen in het hout die onderwater een reactie gaan geven en niet echt bevorderlijk voor de waterwaarden zijn.
Dat lees je nu nog regelmatig dat mensen het advies krijgen om het hout te koken maar zo kook je de celstructuur van het hout kapot waardoor het gaat rotten en is ook niet goed natuurlijk.
 
Bedankt voor alle info en tips.
Dus het kan inprincipe wel een bonsai in water? Maar hoe gaaf het er ook uitziet ik ga het zelf dan toch niet doen want ik zie wel dat het heel veel werk is ;)

Bedankt botia ik ga het is goed doorlezen hihi.
Ik snap er ook niks van, heb heel veel planten alles doet het goed maar deze wou niet lukken, terwijl ze zo prachtig zijn vind ik :(
 

Terug
Bovenaan