Wat is er nieuw

Boraras brigittae i.c.m. Guppen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Raekz
  • Startdatum Startdatum
R

Raekz

Guest
Hallo!

Aangezien ik via Google niet heel veel wijzer werd, leg ik mijn vraag hier maar neer.

Ik heb een Aqua40 draaien met 10 Boraras brigittae en 10 Vuurgarnalen. Naar mijn idee zijn de garnalen toch wat schuw i.c.m. vissen (misschien door het kleine aantal vuurtjes), wanneer de vissen hoger in de bak zitten komen de vuurtjes namelijk veel meer naar voren en laten ze zich veel meer zien.

Ik heb ook nog een 60*30*30 bak staan met daarin 4 corydoras, 5 guppen en 10 kardinaaltjes. Nu had ik het idee om de visjes uit de Aqua40 in de 60cm bak te doen, maar ik weet niet of dit onderling problemen oplevert? Ik zou het zonde vinden als er vissen zouden gaan 'vechten' onderling of als de 60cm hierdoor te vol zou raken. Ik weet dat de Kardinaaltjes eigenlijk minimaal in een 80cm bak thuis horen, ik ga voor deze vissen denk ik dan ook via Marktplaats of hier op het forum een ander huis voor zoeken.

Ik hoor het graag van jullie!

Edit: ik zie dat ik deze vraag beter in 'Samenstelling Visbestand' had kunnen posten, excuses!

Ik vind het lastig.. in principe gaan de guppen etc, prima om met jongbroed bijvoorbeeld en zullen dus ook de brigittae gewoon met rust worden gelaten.

Waar ik me wel een beetje ongerust over maak is dat de guppen vrij druk zijn en met hun gedrag de brigittae op kunnen schrikken en jagen etc. en je dus niet heel veel van het natuurlijke gedrag mee zal krijgen.. maar dat heb ik nog nooit meegemaakt dus dat is lastig..

Wel is het zowieso voor de visjes beter om naar een grotere bak te gaan, dat absoluut! 🙂

Ik vind persoonlijk, dat het dan te druk wordt in de 60 cm....
Kardinaaltjes zijn sowieso te groot (zijn het geen neons?) en ��n scholenvis is al voldoende.
Bij de guppen en cory's kunnen ze wel, maar guppen zijn idd. erg levendig.

Misschien is er iemand die zo'n zelfde combi eerder heeft gehouden?
Ik ben het wel eens met Mollie, dat de grotere bak qua formaat beter is voor de Borarasjes.
Maar ja, zoals ik al zei, zit daar al veel vis in....

Bedankt voor de reacties! Ik ga het op safe spelen en een nieuw thuis zoeken voor de kardinaaltjes en guppen. Wellicht dat ik m'n 60cm bak te koop ga zetten of de borarasjes daarin doe wanneer de kardinaaltjes en guppen er uit zijn. Mocht iemand nog 10 Kardinaaltjes en 4 guppen willen (als ze niet als levend voer eindigen), stuur me maar een PBtje.

Dan kun je het best een topic openen bij 'aangeboden' helemaal onderaan bij het forumoverzicht. Dan ook even de plaatsnaam vermelden waar je woont, das wel makkelijk.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan